TeliaSonera Finland mukaan Lahden ympäristöklusterin ja ympäristökampuksen kehittämiseen

TeliaSonera Finland Oyj ja Lahden tiede- ja yrityspuisto Oy ovat allekirjoittaneet yhteistyösopimuksen, jonka mukaan ne ryhtyvät yhteistyössä kehittämään uudenlaisia toimintamalleja Lahden alueen elinkeinoelämän tarpeisiin. Yhteistyön tavoitteena on aktivoida ja tukea uusimman tietoliikenneteknologian ja tuottavuutta edistävien tietotekniikkapalveluiden hyödyntämistä Lahden alueen yrityksissä. Tärkeimpänä painopisteenä yhteistyössä on Lahden alueen tärkeimmän toimialan, ympäristöteknologian sekä Lahden tiede- ja yrityspuisto Oy:n hallinnoiman Ympäristökampuksen palveluiden kehittäminen.

”Lahden tiede- ja yrityspuiston kanssa allekirjoitettu sopimus on hyvä esimerkki uuden ajattelutavan etenemisestä yrityksiin ja julkisyhteisöihin. Yhteistyömme tavoitteena on edistää asiakasorganisaatiomme ympäristötavoitteita, toiminnan tehokkuutta ja tuottavuutta. Siihen on nyt mahdollista päästä hyödyntämällä tehokkaasti tietoliikenteen ja tietotekniikan palveluita eri hallinnonalojen palvelu- ja tuotantoprosesseissa. Esimerkiksi joustotyön mahdollistavilla mobiileilla työvälineillä voi vähentää päivittäistä työmatkustamista ja olla kuitenkin virtuaalisesti läsnä työpaikan toiminnassa. Teemme kaikkemme, jotta sopimuksen tavoitteet toteutuvat asiakasta tyydyttävällä tavalla”, sanoo aluejohtaja Jorma Maaninka TeliaSonera Finlandista.

Lahteen rakennetaan maailmanluokan ympäristötutkimuksen ja liiketoiminnan keskittymää
”Ympäristöalan yritysten tuottavuutta palvelevat ratkaisut sekä nykyaikaiset toimitilat sähköisine palveluineen näyttelevät pääosaa tulevassa yhteistyössämme. Olemme rakentamassa Lahteen maailmanluokan ympäristötutkimuksen ja liiketoiminnan keskittymää. Ympäristökampuksen ensimmäisen vaiheen rakentaminen käynnistyy keväällä 2007. Kehitämme yhdessä TeliaSoneran kanssa kampuksellemme uusia ratkaisuja ja tarjoamme asiakkaittemme käyttöön uusinta teknologiaa. Tällä parannamme varmasti ympäristöalan yritysten kansainvälisiä liiketoimintamahdollisuuksia, toteaa Lahden tiede- ja yrityspuisto Oy:n toimitusjohtaja Lauri Ylöstalo.

Lahden tiede- ja yrityspuisto Oy koordinoi ja vastaa kuntalaisten, julkisyhteisöjen ja elinkeinoelämän tarpeita palvelevien uusien toimintamallien kehittämishankkeista sekä klustereista eli yhteenliittymistä Lahden alueella. Uusilla toimintamalleilla pyritään lisäämään alueen organisaatioiden tuottavuutta. Toimintamallien kehittämisessä ja käytössä hyödynnetään tarjolla olevaa uusinta teknologiaa ja tuottavuutta edistäviä tietoliikennepalveluja.

Lisätietoja:
Lauri Ylöstalo, toimitusjohtaja, Lahden tiede- ja yrityspuisto Oy
Matkapuhelin: 0400 708 719; sähköposti: etunimi.sukunimi@lahtisbp.fi
Jorma Maaninka, aluejohtaja, TeliaSonera Finland Oyj Matkapuhelin: 040 302 2429, sähköposti: etunimi.sukunimi@teliasonera.com