TeliaSonera ja Kesko solmivat yhteistyösopimuksen informaatiologistiikkapalveluista

TeliaSonera ja Kesko ovat laajentaneet yhteistyötään solmimalla merkittävän yhteistyösopimuksen informaatiologistiikkapalvelujen toimittamisesta vuoden 2009 loppuun asti. Palvelun avulla TeliaSonera tehostaa ja turvaa Keskon ja sen yhteistyökumppaneiden toimintaa verkottamalla liiketoimintapaikat nykyaikaisilla tietoliikennepalveluilla.

Informaatiologistiikan hallintaa varten Keskolle rakennetaan suljettu tietoturvallinen verkkoratkaisu, jolla toteutetaan kiinteistöjen teknisten järjestelmien valvonta ja informaation siirtotarve.

Ratkaisun avulla kiinteistön tekniset järjestelmät liitetään yhdelle tiedonsiirtoyhteydelle, jonka kautta tietoa voidaan jakaa valvomoihin, toimenpidehenkilöille ja muihin teknisiin järjestelmiin. TeliaSonera valvoo ja varmistaa yhteydet sekä antaa kaiken avun kiinteistöjen tiedonsiirtojen hallintaan yhdestä osoitteesta.

”TeliaSoneran valintaan vaikuttivat hyvät kokemukset pitkäaikaisesta yhteistyöstä kiinteistöjen teknisten järjestelmien tiedonsiirrossa ja usko TeliaSoneran haluun kehittää yhteistyösuhdetta asiakkaan tarpeiden mukaisesti.
Sopimus myös yhdenmukaistaa nykyisen toimintamallimme ja tarjoaa lisäksi alustan uusien toimintojemme ja järjestelmiemme liittämiselle osaksi luotettavaa, tehokasta ja toimivaa kokonaisuutta. Kesko haluaa rakentaa tehokkaat toimintaedellytykset yhteistyökumppaneidensa toiminnalle ja sen jatkuvalle kehittämiselle.
Kesko panostaa osana yhteiskuntavastuuta merkittävästi kiinteistöjensä olosuhteisiin ja energiakulutuksen seurantaan, joiden hallinnan uskotaan nyt tehdyllä ratkaisulla entisestäänkin tehostuvan”, toteaa Keskon kiinteistöpäällikkö Ari Mäkinen.
”TeliaSoneran toimittamat palvelut tarjoavat laadukkaan ja kustannustehokkaan tavan yhdistää Keskon eri toimipisteiden sähköiset valvontajärjestelmät ja etähallinnan sekä näin edesauttaa Keskon tarjoamien tuotteiden, palveluiden ja kiinteistöjen turvallisuutta sekä toiminnan automatisointia ja tuottavuutta ”, sanoo Vice President Tuomo Merentie TeliaSoneran Integrated Enterprise Solutions liiketoiminta-alueelta ja jatkaa:

”On ilo syventää Keskon kanssa jo vuonna 2003 alkanutta strategista kumppanuutta. Panostamme siihen nykyisin Pohjoismaiden laajuisella toimintamallilla, jonka toivon konkreettisesti tukevan asiakkaan liiketoimintaa ja helpottavan yhteistyötä TeliaSoneran kanssa.”

Lisätietoja lehdistölle antaa:

TeliaSonera
Tuomo Merentie, Vice President puh: 020401 (vaihde)

Kesko
Jari Suuronen, talotekniikan asiantuntija puh: 01053 22271

Kesko
Kesko on suomalainen vähittäiskaupan osaaja, joka tarjoaa kuluttajien arvostamia tuotteita ja palveluita Pohjoismaissa, Baltiassa ja Venäjällä tiiviissä yhteistyössä kauppiasyrittäjien sekä muiden kumppaneiden kanssa. Keskon ketjutoimintaan kuuluvia kauppoja on noin 2 000 seitsemässä maassa. Lue lisää osoitteesta www.kesko.fi