TeliaSonera toimittaa Nordealle suurikapasiteettisen IP-verkon Pohjoismaissa

TeliaSonera on solminut Nordean kanssa viisivuotisen sopimuksen suurikapasiteettisesta tietoliikenneverkosta. Verkko kattaa kaikki Nordean pohjoismaiset toimipisteet.

TeliaSonera on solminut Nordean kanssa sopimuksen pankin pohjoismaisten toimipisteiden välisistä yhteyksistä. Verkkoyhteyksiin tullaan käyttämään pääasiassa kuituliittymiä.

DataNet-alustan ansiosta Nordea voi hyödyntää IP-pohjaisia viestintäpalveluja kuten internetpuheluita, -videoita sekä IT-palvelujen ja viestintäpalvelujen integrointia (Unified Communication). Yli 2000 liittymän DataNet-toteuksesta tulee Pohjoismaiden laajin.

TeliaSonera DataNet
TeliaSonera DataNet on virtuaalinen yritysverkko, joka pohjautuu MPLS-pohjaiseen IP VPN ratkaisuun ja takaa korkean turvallisuuden. DataNet on alustasta riippumaton ja skaalautuva. TeliaSonera tarjoaa DataNet-verkkoa Tanskassa, Suomessa, Ruotsissa ja Norjassa, ja yhtiön strategisten kumppaneiden kautta DataNetin toiminta-alue ulottuu yli 50 maahan.

Avainsanat: