Tyrnävälle, Yli-Iihin ja Hailuotoon Soneran 3G

3G-verkko laajenee Pohjois-Pohjanmaalla. Tukiasemat on otettu käyttöön Tyrnävällä, Yli-Iissä ja Hailuodossa. Sonera on laajentanut merkittävästi 3G-verkon peittoa Oulun läänissä tänä vuonna. Nykyisen 3G-verkon vahvistamisen ohella on rakennettu uusi, nopea mobiiliverkko lähes sataan paikkaan noin 30 kunnan alueella.

Äskettäin uudet tukiasemat on otettu käyttöön Puolangalla, Utajärvellä ja Hyrynsalmella. Laajentuvaa 3G-verkkoa rakennetaan pääsääntöisesti 900 Mhz:n taajuudella. Alemmalla taajuudella toimivassa verkossa yksittäinen tukiasema palvelee laajemmalla peittoalueella, jolloin verkon maantieteellistä peittoa voidaan rakentaa taloudellisesti. ”Vauhditettu rakennusohjelmamme merkitsee sitä, että yhä suurempi osa suomalaisista voi hyödyntää 3G-verkkoamme myös harvemmin asutuilla alueilla, kun 900 Mhz:n taajuudella toimivien päätelaitteiden valikoima kasvaa puhelinmalleissa, usb-modeemeissa ja minikannettavissa”, sanoo aluejohtaja Jukka Kitinoja TeliaSonerasta. ”Liikkuva laajakaista tulee tällä tavalla yhä useamman ulottuville.” ”Tiedotamme 3G-verkon rakentamisesta paikallisesti, sitä mukaa, kun tukiasemia otetaan käyttöön”, kertoo Kitinoja. _____________________________________________ Lisätietoja lehdistölle antaa: Aluejohtaja Jukka Kitinoja e-mail: etunimi.sukunimi@teliasonera.com puh. 040 302 2410