Yt-neuvottelut TeliaSoneran IES-liiketoiminta-alueella päättyneet, ketään ei irtisanota

TeliaSonera Finland Oyj:n 3.9.2007 käynnistämät yhteistoimintaneuvottelut Integrated Enterprise Services –liiketoiminta-alueen yksiköissä ovat päättyneet. Yt-neuvottelujen lopputuloksena 41 työntekijää siirtyy TeliaSonera Finlandin osaajakeskukseen, jossa työntekijöille tarjotaan koulutusmahdollisuuksia ja normaalia pidempi irtisanomisaika työnhakuun ja uudelleen sijoittumiseen.

Neuvottelujen aloittamisen taustalla oli tarve tehostaa toimintaa ja sopeuttaa työtehtävien määrä muuttuneeseen liiketoimintatilanteeseen. Yt-neuvottelujen piirissä oli yhteensä 1170 työntekijää Suomessa Product Management & Development, Professional Services & Production, Adapted Solutions ja Business Control and Development -yksiköissä.

Yt-menettelyyn osallistuneista 41 työntekijää siirtyy TeliaSonera Finlandin osaajakeskukseen, joka tarjoaa uudelleensijoittamis- ja koulutusmahdollisuuksia. Loppuosa neuvottelujen alussa arvioidusta noin 90 työtehtävän vähentämistarpeesta toteutuu muihin työtehtäviin sijoittumisilla joko TeliaSonerassa tai konsernin ulkopuolella sekä määräaikaisten työtehtävien päättymisellä.

Tällä hetkellä TeliaSonera Finlandin osaajakeskuksessa on aktiivisina työnhakijoina 54 henkilöä, määräaikaisissa tehtävissä talon sisällä 61 henkilöä ja työharjoittelussa 22 henkilöä. Vuoden 2006 alusta osaajakeskukseen siirtyneistä uusiin vakinaisiin tehtäviin talon sisälle on siirtynyt 114 henkilöä.

Lisätietoja:

Ahti Martikainen, viestintäjohtaja, TeliaSonera Finland, puh. 040 3024500