Fitch Ratings säilytti TVO:n luottoluokituksen ennallaan mutta muutti tulevaisuuden näkymät negatiivisiksi

Luottoluokitusyhtiö Fitch Ratings ilmoitti 18. toukokuuta säilyttävänsä TVO:n pitkäaikaisen luottoluokituksen tasolla BBB ja lyhytaikaisen luokituksen tasolla F3, mutta muutti TVO:n tulevaisuuden näkymät vakaista negatiivisiksi.

Fitch Ratingsin mukaan tulevaisuuden näkymien asettaminen negatiivisiksi on seurausta sähkön markkinahintojen alenemisesta, mikä vähentää yhtiön osakkailleen tuottamaa kustannushyötyä.

Rahoitusjohtaja Lauri Piekkari, puh. 09 6180 6110

Teollisuuden Voima Oyj on vuonna 1969 perustettu ydinvoimayhtiö, joka tuottaa turvallisesti ja luotettavasti sähköä omistajilleen, suomalaisille teollisuus- ja energiayhtiöille. TVO:n Olkiluodossa tuottaman ydinsähkön osuus on noin kuudesosa Suomen vuosittaisesta sähkön käytöstä. Ilmastoystävällinen ydinsähkö palvelee suomalaista yhteiskuntaa ja vähentää energiantuotannon ympäristökuormitusta.