Information about the start-up of Olkiluoto 3 nuclear power plant unit

AREVA-Siemens Consortium, which is constructing the Olkiluoto 3 nuclear power plant unit on a fixed-price turn-key contract, has informed Teollisuuden Voima Oyj (TVO) that the unit is scheduled to be ready for regular electricity production in August 2014.

For further information, please contact:
Jouni Silvennoinen, Senior Vice President, OL3 Project, tel. +358 (0) 2 8381 4100.

Tietoa Olkiluoto 3 -ydinvoimalaitosyksikön valmistumisesta sähköntuotantoon

Olkiluoto 3 -ydinvoimalaitosyksikköä kiinteähintaisella avaimet käteen -sopimuksella rakentava AREVA-Siemens-konsortio on ilmoittanut Teollisuuden Voima Oyj:lle (TVO), että yksikkö on aikataulutettu valmistuvan säännölliseen sähköntuotantoon elokuussa 2014.

Projektinjohtaja Jouni Silvennoinen, puh: (02) 8381 4100

Teollisuuden Voima Oyj on vuonna 1969 perustettu suomalainen ydinvoimayhtiö, joka tuottaa turvallisesti ja luotettavasti kohtuuhintaista sähköenergiaa suomalaisille. TVO:n Olkiluodossa tuottaman ydinsähkön osuus oli noin kuudesosa vuoden 2010 sähkön käytöstä Suomessa. Puhdas energiantuotanto palvelee suomalaisen yhteiskunnan lisäksi myös globaalia ympäristörasituksen vähentämistä.