OL3 EPR -projektin loppuunsaattamista ja kiistoja koskeva sopimus voimaan

Maaliskuun 11. päivänä julkistettu kattava sovintosopimus Teollisuuden Voima Oyj:n (TVO) ja Olkiluoto 3 (OL3 EPR) -laitostoimittajakonsortioon kuuluvien yhtiöiden, Areva NP:n, Areva GmbH:n ja Siemens AG:n sekä Areva-yhtiöiden emoyhtiö Areva SA:n, välillä on tullut voimaan. Sovintosopimus koskee OL3 EPR -projektin valmiiksi saattamista ja projektiin liittyviä kiistoja.

Lisätietoja sovintosopimuksesta TVO:n 11.3.2018 julkaisemassa pörssitiedotteessa: https://www.tvo.fi/news/1965.

TVO odottaa hyvää yhteistyötä kumppaneittensa kanssa sopimuksen täytäntöönpanossa ja sitä, että säännöllisen sähköntuotannon aloittamiseen johtavat jäljellä olevat keskeiset projektivaiheet saadaan valmiiksi.

Teollisuuden Voima Oyj on tuottanut sähköä omistajilleen, suomalaisille teollisuus- ja energiayhtiöille, turvallisesti ja luotettavasti lähes 40 vuotta. TVO:n Olkiluodossa tuottaman ydinsähkön osuus on noin kuudesosa, Olkiluoto 3:n valmistuttua liki kolmasosa, Suomen sähkön kulutuksesta. Ilmastoystävällinen ydinsähkö palvelee yhteiskuntaa ja vähentää energiantuotannon ympäristökuormitusta. Olkiluotoon on rakenteilla myös maailman ensimmäinen käytetyn ydinpolttoaineen loppusijoituslaitos.