Olkiluoto 2 taas täydellä teholla

Sunnuntaiaamulla 15. syyskuuta klo 4.39 Olkiluoto 2 -laitosyksikkö tahdistettiin takaisin valtakunnan sähköverkkoon.

Kuusi päivää kestänyt generaattorin jäähdytyspiirin häiriöstä johtunut seisokki on päättynyt. Laitosyksikön palauttaminen takaisin sähköntuotantoon sujui normaalisti ja laitosyksikkö palasi täydelle teholle tänään klo 14. – Ennakoitua nopeamman häiriön paikallistamisen ja korjaamisen ansiosta laitosyksikkö tahdistettiin valtakunnan verkkoon jo sunnuntaina 15.9. aamuyöllä, TVO:n tuotantojohtaja Mikko Kosonen kertoo.

Lisätietoja: Tuotantojohtaja Mikko Kosonen, puh. 02 8381 2100.

Teollisuuden Voima Oyj on vuonna 1969 perustettu suomalainen ydinvoimayhtiö, joka tuottaa turvallisesti ja luotettavasti kohtuuhintaista sähköenergiaa suomalaisille. TVO:n Olkiluodossa tuottaman ydinsähkön osuus oli noin kuudesosa vuoden 2012 sähkön käytöstä Suomessa. Puhdas energiantuotanto palvelee suomalaisen yhteiskunnan lisäksi myös globaalia ympäristörasituksen vähentämistä.