Standard & Poor's alensi TVO:n luottoluokituksen tasolta BBB- tasolle BB+, näkymät vakaat

Luottoluokitusyhtiö Standard & Poor's (S&P) alensi 23. toukokuuta Teollisuuden Voima Oyj:n (TVO) luottoluokituksen tasolta BBB-/A-3 tasolle BB+/B. TVO:n tulevaisuuden näkymät S&P arvioi vakaiksi.

Standard & Poor'sin mukaan TVO:n luottoluokituksen alentaminen on seurausta TVO:n kilpailukyvyn edelleen heikentymisestä, mikä johtuu sähkön alhaisista markkinahinnoista Suomessa. Tämä saattaa vähentää yhtiön osakkailleen tuottamaa kustannuskilpailukykyä, etenkin siinä vaiheessa, kun OL3-laitosyksikkö otetaan käyttöön 2018/2019.

Rahoitusjohtaja Lauri Piekkari, puh. 09 6180 6110

Teollisuuden Voima Oyj on vuonna 1969 perustettu ydinvoimayhtiö, joka tuottaa turvallisesti ja luotettavasti sähköä omistajilleen, suomalaisille teollisuus- ja energiayhtiöille. TVO:n Olkiluodossa tuottaman ydinsähkön osuus on noin kuudesosa Suomen vuosittaisesta sähkön käytöstä. Ilmastoystävällinen ydinsähkö palvelee suomalaista yhteiskuntaa ja vähentää energiantuotannon ympäristökuormitusta.