Standard & Poor's asetti TVO:n luottoluokituksen BB+ tarkkailuun mahdollista luokituksen laskua varten

Luottoluokitusyhtiö Standard & Poor's (S&P) asetti 17. lokakuuta 2017 Teollisuuden Voima Oyj:n (TVO) pitkäaikaisen luottoluokituksen BB+ tarkkailuun mahdollista luottoluokituksen laskua varten (CreditWatch Negative).

TVO:n luottoluokituksen asettamista tarkkailuun mahdollista luottoluokituksen laskua varten S&P perustelee sillä, että TVO:n taloudellinen joustavuus saattaa vähentyä Olkiluoto 3 EPR ‑projektin lisäviiveiden, Areva SA:n heikentyneen taloudellisen tilanteen sekä TVO:n tärkeimpiin osakkeenomistajiin kuuluvan Fortum Oyj:n luottoluokituksen laskupaineiden takia. Nämä seikat voivat S&P:n mukaan edelleen lisätä TVO:n korkeaa velkaantumisastetta.

Rahoitusjohtaja Lauri Piekkari, puh. 09 6180 6110.

Teollisuuden Voima Oyj on tuottanut sähköä omistajilleen, suomalaisille teollisuus- ja energiayhtiöille, turvallisesti ja luotettavasti lähes 40 vuotta. TVO:n Olkiluodossa tuottaman ydinsähkön osuus on noin kuudesosa, Olkiluoto 3:n valmistuttua liki kolmasosa, Suomen sähkön kulutuksesta. Ilmastoystävällinen ydinsähkö palvelee yhteiskuntaa ja vähentää energiantuotannon ympäristökuormitusta. Olkiluotoon on rakenteilla myös maailman ensimmäinen käytetyn ydinpolttoaineen loppusijoituslaitos.