Standard & Poor's poisti TVO:n tarkkailulistalta

Luottoluokitusyhtiö Standard & Poor's (S&P) vahvisti 22. maaliskuuta 2018 Teollisuuden Voima Oyj:n (TVO) pitkäaikaisen luottoluokituksen entiselle tasolleen BB+ ja poisti TVO:n tarkkailulistalta (CreditWatch Negative). S&P sijoitti TVO:n tarkkailulistalle 17. lokakuuta 2017. Tulevaisuuden näkymät ovat vakaat.

S&P:n mukaan vakaat tulevaisuuden näkymät ovat seurausta TVO:n ja OL3 EPR ‑laitostoimittajakonsortion allekirjoittamasta sovintosopimuksesta, joka antaa laitostoimittajalle riittävät resurssit ja kannustimet OL3 EPR -projektin loppuun saattamiseen ilman merkittävää viivästymistä tai kustannusten ylittymistä TVO:lle.

Rahoitusjohtaja Lauri Piekkari, puh. 09 6180 6110.

Teollisuuden Voima Oyj on tuottanut sähköä omistajilleen, suomalaisille teollisuus- ja energiayhtiöille, turvallisesti ja luotettavasti lähes 40 vuotta. TVO:n Olkiluodossa tuottaman ydinsähkön osuus on noin kuudesosa, Olkiluoto 3:n valmistuttua liki kolmasosa, Suomen sähkön kulutuksesta. Ilmastoystävällinen ydinsähkö palvelee yhteiskuntaa ja vähentää energiantuotannon ympäristökuormitusta. Olkiluotoon on rakenteilla myös maailman ensimmäinen käytetyn ydinpolttoaineen loppusijoituslaitos.