TVO ei nyt hae rakentamislupaa OL4:lle

Teollisuuden Voima Oyj:n (TVO) yhtiökokous on päättänyt yhtiön hallituksen esityksen mukaisesti, ettei Olkiluoto 4 -ydinvoimalaitosyksikölle haeta rakentamislupaa vuonna 2010 tehdyn periaatepäätöksen voimassaoloaikana.

TVO kertoi pörssitiedotteessaan 13. toukokuuta, että yhtiön hallitus on päättänyt esittää koolle kutsuttavalle ylimääräiselle yhtiökokoukselle, ettei Olkiluoto 4 -ydinvoimalaitosyksikölle haeta nyt rakentamislupaa. Esityksen taustalla on Olkiluoto 3 -laitosyksikön valmistumisen viivästyminen.

Yhtiökokous on kokouksessaan 24. kesäkuuta tehnyt hallituksen esityksen mukaisen päätöksen. Näin ollen valtioneuvoston tekemä ja eduskunnan vahvistama periaatepäätös raukeaa kesäkuun lopussa 2015.

TVO ylläpitää valmiutta uuden periaatepäätöksen hakemiseksi OL4-laitosyksikölle. Hakemuksen jättämisestä päätetään erikseen.

Lisätietoja: Viestintäpäällikkö Pasi Tuohimaa, Teollisuuden Voima Oyj, puh. 040 544 5001.

Teollisuuden Voima Oyj on vuonna 1969 perustettu ydinvoimayhtiö, joka tuottaa turvallisesti ja luotettavasti sähköä omistajilleen, suomalaisille teollisuus- ja energiayhtiöille. TVO:n Olkiluodossa tuottaman ydinsähkön osuus on noin kuudesosa Suomen vuosittaisesta sähkön käytöstä. Ilmastoystävällinen ydinsähkö palvelee suomalaista yhteiskuntaa ja vähentää energiantuotannon ympäristökuormitusta.