TVO laski liikkeeseen 500 miljoonan euron joukkovelkakirjalainan

Teollisuuden Voima Oyj (TVO) on laskenut liikkeeseen 500 miljoonan euron suuruisen kymmenen vuoden joukkovelkakirjalainan, jonka kuponkikorko on 2,125 prosenttia. Joukkovelkakirjalaina on laskettu liikkeeseen yhtiön joukkovelkakirjalainaohjelman (EMTN) alla ja se on listattu Luxemburgin arvopaperipörssiin.

Liikkeeseen lasketusta lainasta saatavat varat käytetään yhtiön yleisiin rahoitustarpeisiin.

Lainan pääjärjestäjinä toimivat Crédit Agricole CIB, Danske Bank, Mizuho Bank ja RBS.

Rahoitusjohtaja Lauri Piekkari, puh. 09 6180 6110.

Teollisuuden Voima Oyj on vuonna 1969 perustettu ydinvoimayhtiö, joka tuottaa turvallisesti ja luotettavasti sähköä omistajilleen, suomalaisille teollisuus- ja energiayhtiöille. TVO:n Olkiluodossa tuottaman ydinsähkön osuus on noin kuudesosa Suomen vuosittaisesta sähkön käytöstä. Ilmastoystävällinen ydinsähkö palvelee suomalaista yhteiskuntaa ja vähentää energiantuotannon ympäristökuormitusta.