TVO organisoituu kolmen laitosyksikön tarpeisiin

Teollisuuden Voima Oyj (TVO) uudistaa organisaatiotaan 1.8.2017 lähtien. Muutoksen tavoitteena on vahvistaa strategian toteuttamisedellytyksiä muuttuvassa toimintaympäristössä OL3 EPR -laitoksen käyttövaiheen lähestyessä.

- Uudella organisaatiolla valmistaudumme erityisesti Olkiluoto 3 -laitosyksikön käyttöön sekä käyvien laitosyksiköiden turvalliseen käyttöön ja systemaattiseen kehittämiseen. Lisäksi pääsemme hyödyntämään paremmin tukitoimintojemme välisiä synergioita, toimitusjohtaja Jarmo Tanhua sanoo.

TVO-konsernin johtoryhmän nykyisistä jäsenistä Marjo Mustonen on nimitetty tuotantojohtajaksi. Marjolla on pitkä kokemus turvallisuusasioiden johtamisesta sekä OL3:n rakentamisesta vastaavan johtajan tehtävistä. Mikko Kosonen on nimitetty turvallisuusjohtajaksi yhdeksän vuoden tuotantojohtajan kokemuksella. Risto Siilos vastaa konsernin lakiasioiden lisäksi Lakiasiat ja hankinnat -toiminnon johtamisesta sekä toimii TVO:n hallituksen sihteerinä ja toimitusjohtajan sijaisena. Talousjohtaja Anja Ussa vastaa jatkossa myös IT-, liiketoiminnan kehitys- ja palvelutoiminnasta.

Uusina jäseninä johtoryhmään on nimitetty Pekka Frantti ja Jaana Isotalo . Pekka Frantti toimii OL3:n taloudellisten etujen ja edellytysten varmistamisesta vastaavana johtajana. Jaana Isotalo on nimitetty henkilöstöjohtajaksi, jonka vastuulla ovat HR, koulutus, viestintä ja työyhteisökulttuurin kehitys.

Johtoryhmässä jatkavat entisissä tehtävissään OL3-projektin johtaja Jouni Silvennoinen , teknisten palveluiden johtaja Sami Jakonen sekä rahoituksesta ja riskienhallinnasta vastaava johtaja Lauri Piekkari . Anna Lehtiranta jatkaa TVO-konsernin sidosryhmäsuhteista ja vaikuttajaviestinnästä vastaavana johtajana.

Organisaatiomuutokset astuvat voimaan 1. elokuuta 2017. Uuden laitosyksikön käyttöön valmistaudutaan myös rekrytoimalla useita kymmeniä uusia asiantuntijoita ja työntekijöitä.

Toimitusjohtaja Jarmo Tanhua, p. 02 8381 2000.

Taustatiedot uusista TVO:n johtoryhmän jäsenistä:

Pekka Frantti
Johtaja, OL3 Commercial Completion

Syntynyt vuonna 1964. DI,Tampereen teknillinen yliopisto. Toiminut aiemmin liikkeenjohdon konsulttina ja sitä ennen GS-Hydron toimitusjohtajana. Aiempi työura erilaisissa johtotehtävissä YIT:llä ja ABB:ssä sekä Suomessa että ulkomailla.

Jaana Isotalo
Johtaja, HR, viestintä ja kulttuuri

Syntynyt vuonna 1977. KM, Turun yliopisto. Toiminut aiemmin muun muassa TVO-konsernin henkilöstöpäällikkönä, Posivan henkilöstöpäällikkönä, IAEA:n koulutusasiantuntijana ja TVO:n koulutuspäällikkönä.

Teollisuuden Voima Oyj on tuottanut sähköä omistajilleen, suomalaisille teollisuus- ja energiayhtiöille, turvallisesti ja luotettavasti lähes 40 vuotta. TVO:n Olkiluodossa tuottaman ydinsähkön osuus on noin kuudesosa, Olkiluoto 3:n valmistuttua liki kolmasosa, Suomen sähkön kulutuksesta. Ilmastoystävällinen ydinsähkö palvelee yhteiskuntaa ja vähentää energiantuotannon ympäristökuormitusta. Olkiluotoon on rakenteilla myös maailman ensimmäinen käytetyn ydinpolttoaineen loppusijoituslaitos.