Muotoilijat ’11 -näyttelyn lehdistötilaisuus Design Forumissa 13.1. klo 11.00

Muotoilijat ´11 näyttely avataan 13.1. klo 18.00

Osoite: Design Forum Finland, Erottajankatu 7, 00130 Helsinki

Palkitut muotoilijat ovat paikalla molemmissa tilaisuuksissa.

Lehdistön edustajat ovat tervetulleita!

Muotoilualan järjestöt Ornamo ja Grafia tuovat esiin alan monipuolisuutta ja korkeaa tasoa palkitsemalla vuosittain ansioituneita jäseniään. Palkitut muotoilijat ovat kollegojensa valitsemia, tämän hetken suomalaisen muotoilun kiinnostavimpien osa-alueiden edustajia. Palkinnon kriteereinä ovat mm. innovatiivisuus, ajankohtaisuus, kiinnostavuus tai pitkä, ansiokas ura. Muotoilijat ’11 -kiertonäyttely ja sen yhteydessä ilmestyvä julkaisu valottavat alan monipuolisuutta ja kertovat muotoilijoiden arkipäivän työskentelystä.       Muotoilualan järjestöt Grafia ja Ornamo toteuttavat Muotoilijat-näyttelyn ja -julkaisun nyt viidettä kertaa. Muotoilijat-kiertonäyttely on järjestöjen antama panos Suomen nykymuotoilun kansainväliseen tunnetuksitekemiseen.

Teollisuustaiteen Liitto ORNAMO

Petra Ilonen  petra.ilonen@ornamo.fi , puh. +358 9 687 77 422, +358 46 8782 572

Minna Borg  info@ornamo.fi , p. +358 9 687 77 411, +358 4682 570    www.ornamo.fi

Graafisen suunnittelun ammattilaisten järjestö GRAFIA

tiedotuspäällikkö Katja Ojala  katja.ojala@grafia.fi

p. +358 9 601 942, +358 40 8473 875  www.grafia.fi

Yrityksestä

Teollisuustaiteen Liitto ORNAMO on muotoilijoiden valtakunnallinen aatteellinen ja ammatillinen keskusjärjestö. Järjestön jäsenet toimivat teollisen muotoilun, tekstiili-, vaatetus- ja huonekalusuunnittelun, sisustusarkkitehtuurin, taidekäsityön ja taiteen aloilla. Teollisuustaiteen Liitto ORNAMO on perustettu vuonna 1911.