OON KAUPUNGISSA -kaupunkitaidetapahtuma 7.5.-15.9.2011 Helsingissä

Teollisuustaiteen Liitto Ornamon 100-vuotisjuhlavuoden kaupunkitaidetapahtuma OON KAUPUNGISSA tuo taidetta helsinkiläisten arkiympäristöön - kaduille, metroasemille ja lähiöihin. Tapahtuma esittelee järjestön taiteilijoiden, muotoilijoiden ja sisustusarkkitehtien toteuttamia, julkisiin tiloihin väliaikaisesti sijoittuvia teoksia. Teosvalinnat on tehnyt tapahtuman kuraattori kuvanveistäjä Kari Cavén.

Oon kaupungissa -tapahtuman tavoitteena on yllättää, ilahduttaa ja antaa ajatuksia herättäviä elämyksiä - tuoda taide lähemmäksi jokaisen kaupunkilaisen arkea. Lähtökohtana on ollut ihmisen sijainti kaupungissa; monimuotoisen kaupunkitilan, kaupunkiluonnon ja ihmisen välinen suhde.

OON KAUPUNGISSA -kaupunkitaidetapahtuman toteuttavat Taiteilijat O ry ja Ornamon taidejaosto.

Oon kaupungissa –tapahtuman taiteilijat:

Maiju Ahlgrén Tatu Ahlroos & Johan Lilius Aino Favén Ulla-Kirsti Junttila Nina Karpov Kaarina Kuusisto-Lukkari Laura Kärki Jouko Kärkkäinen Jouni Leino LEM-Group: Lotta Veromaa & Laura Itkonen & Saara Kaatra Outi Martikainen Tiia Matikainen Leena Mäki-Patola, Mari Paikkari Pekka Paikkari Reija Pasanen & Marjut Kauppinen Silja Puranen Päivi Raivio Markku Salo Johanna Suonpää Marianne Valola Tiina Veräjänkorva Virpi Vesanen-Laukkanen

Lisätietoja: www.oonkaupungissa.fi (verkkosivut avautuvat 9.5.2011)

OON KAUPUNGISSA AVAJAISTILAISUUS

Aschan Café Jugendissa perjantaina 13.5.2011 klo 16.00-17.30. Tervetuloa! Osoite: Pohjoisesplanadi 19, 00100 Helsinki

Avajaistilaisuudessa on mahdollisuus tavata tapahtuman taiteilijoita sekä kuulla eri puolilla kaupunkia sijaitsevista teoksista.

LEHDISTÖKUVAT

www.ornamo.fi > MEDIA > Kuvapankki > Oon kaupungissa