Teollisuustaiteen Liitto Ornamon pääsihteeriksi on valittu Salla Heinänen

Teollisuustaiteen Liitto Ornamo ry:n uudeksi pääsihteeriksi on nimitetty VTM Salla Heinänen (33 v.). Hän siirtyy tehtävään korkeasti koulutettujen palkansaajakeskusjärjestön Akavan edunvalvontatehtävistä. Heinänen aloittaa tehtävässä toukokuun alussa 2010.

Salla Heinäsellä on monipuolinen järjestö- ja edunvalvontatausta, hyvä suomalaisen työmarkkina- ja elinkeinoelämän sekä yhteiskunnan tuntemus sekä kokemus EU-vaikuttamisesta ja toiminnasta eurooppalaisissa järjestöissä antavat hänelle hyvät edellytykset toimia Teollisuustaiteen Liitto Ornamon pääsihteerinä. Heinänen on toiminut vuodesta 2001 lähtien korkeasti koulutettujen keskusjärjestön Akavan edunvalvonta- ja järjestötehtävissä asiantuntijana. Tätä ennen hän toimi järjestötehtävissä opiskelijajärjestöissä mm. SYL:ssä. Lisäksi hän on toiminut eduskunnassa kansanedustajan avustajana. Pääsihteerin keskeisenä tehtävänä tulee olemaan muotoilun ja taideteollisuuden ammattilaisten toimintaympäristöön vaikuttaminen siten, että muotoilun rooli yhteiskunnassa vahvistuu. Lisätietoja: www.ornamo.fi Teollisuustaiteen Liitto Ornamo ry:n hallituksen puheenjohtaja, toimitusjohtaja Tapani Hyvönen, puh. 041 532 0010, tapani.hyvonen@ed-design.fi Salla Heinänen, p.0400 221143, salla.heinanen@ornamo.fi

Yrityksestä

Teollisuustaiteen Liitto ORNAMO on muotoilijoiden valtakunnallinen aatteellinen ja ammatillinen keskusjärjestö. Järjestön jäsenet toimivat teollisen muotoilun, tekstiili-, vaatetus- ja huonekalusuunnittelun, sisustusarkkitehtuurin, taidekäsityön ja taiteen aloilla. Teollisuustaiteen Liitto ORNAMO on perustettu vuonna 1911.