UUTTA OON KAUPUNGISSA -tapahtumassa HELSINGISSÄ 7.5.–15.9.2011

Oon kaupungissa -tapahtuman uusia teoksia ovat Tiina Veräjänkorvan Helsinki-Vantaan lentoasemalla esilläoleva teos Finnflakes . Taiteilija on halunnut installaatiollaan kertoa suomalaisen muotoilun ja eri puolilla Suomea asuvien ja vaikuttavien muotoilijoiden ja taiteilijoiden työn merkityksestä ihmisten arkeen ja Suomi-kuvaan. Tiina Veräjänkorvan installaatio käynnistää WDC Helsinki 2012 -vuoden tapahtumat Helsinki-Vantaalla. Finnflakes, snowflakes, designflakes, artflakes...  Tulevan vuoden kunniaksi Suomen muotoisia lastuja.

Leena Mäki-Patolan installaatio Jaettu Vesi on esillä Alppilan, Kallion ja Vuosaaren kirkoissa 17.8. 18.9 välisenä aikana. Mäki-Patolan työskentelyn keskeisiä teemoja ovat maa, ilma, veri ja vesi.

Lisätietoa teoksista osoitteessa  www.oonkaupungissa.fi.

Oon kaupungissa -tapahtuman taiteilijat
Maiju Ahlgrén, Tatu Ahlroos & Johan Lilius, Aino Favén, Ulla-Kirsti Junttila, Nina Karpov,

Kaarina Kuusisto-Lukkari, Laura Kärki, Jouko Kärkkäinen, Jouni Leino, Outi Martikainen,
Tiia Matikainen, Leena Mäki-Patola, Mari Paikkari, Pekka Paikkari, Silja Puranen, Päivi Raivio,
Markku Salo, Johanna Suonpää, Marianne Valola, Tiina Veräjänkorva, Virpi Vesanen-Laukkanen.

www.oonkaupungissa.fi | www.artists-o.fi

LEHDISTÖKUVAT

www.ornamo.fi > MEDIA > Kuvapankki > Oon kaupungissa

Lähetyksen kuvaliite: Finavia, Tiina Veräjänkorvan teos Finnflakes

Ornamon juhlavuoden näyttelyt: www.ornamo.fi > ajankohtaista > näyttelykalenteri

Teollisuustaiteen Liitto ORNAMO
tuottaja |Elina Pekkala, puh. 043 2112 723

Viestintä |Minna Borg, puh. 046 878 2570

Teollisuustaiteen Liitto Ornamo on vuonna 1911 perustettu muotoilijoiden ammatillinen järjestö, johon kuuluu yli 1800 jäsentä. Järjestön jäsenet työskentelevät teollisen muotoilun, tekstiili-, vaatetus- ja huonekalusuunnittelun, sisustusarkkitehtuurin, taidekäsityön ja taiteen aloilla.  Vuonna 2011 Ornamo täyttää 100 vuotta ja on siten maailman toiseksi vanhin muotoilualan järjestö.
www.ornamo.fi

Yrityksestä

Teollisuustaiteen Liitto ORNAMO on muotoilijoiden valtakunnallinen aatteellinen ja ammatillinen keskusjärjestö. Järjestön jäsenet toimivat teollisen muotoilun, tekstiili-, vaatetus- ja huonekalusuunnittelun, sisustusarkkitehtuurin, taidekäsityön ja taiteen aloilla. Teollisuustaiteen Liitto ORNAMO on perustettu vuonna 1911.