E.ON on valinnut Tieto Smart Utilityn sähkömittaritietojen keräämiseen Ruotsissa

Energiayhtiö E.ON on valinnut Tieto Smart Utilityn sähkönjakeluliiketoimintansa tueksi Ruotsissa. Ratkaisu kerää yhteensä noin 150 000 sähkömittarin tiedot Skånessa ja palvelu sisältää myös kenttätoiminnot. Uudistuksen ansiosta E.ON voi jatkossakin tarjota asiakkailleen moderneja ja automatisoituja palveluja. Sopimuksen kesto on kolme vuotta ja sisältää jatkomahdollisuuden.

Tieto Smart Utility optimoi E.ONin keskeiset liiketoiminnot koskien mittaritietojen keräämistä. Korkea automaatiotaso sekä alhaisemmat kustannukset puolestaan parantavat energiayhtiön kilpailukykyä uudistuvassa markkinatilanteessa.

- Ruotsin energiamarkkinat ovat suuren muutoksen äärellä. Tieto Smart Utility auttaa meitä tehostamaan ja standardisoimaan mittaritietojen keräämisen ja kenttätoiminnot, joiden avulla pystymme palvelemaan asiakkaitamme parhaalla mahdollisella tavalla, kertoo Robert Tretinjak, Head of 2:nd Generation Smart Metering Program, E.ON.

- Nyt tehtävä uudistus on seuraava askel pitkäaikaisen yhteistyömme laajentamisessa. Tiedon energiatoimialalle standardoidut palveluratkaisut yhdistettynä vankkaan teknologia- ja toimialaosaamiseen tarjoavat asiakkaille uutta lisäarvoa ja laadukasta palvelua, sanoo Timo Karpola, johtaja, Energia-toimiala, Tieto.

Tieto Smart Utility on energian myynti- ja jakeluyhtiöille suunniteltu modulaarinen SaaS-ratkaisu (Software as a Service). Järjestelmä auttaa energiayhtiöitä mukautumaan myös sähkömarkkinoiden nykyisiin ja tuleviin säädöksiin, kuten Pohjoismaiden sähkömarkkinoiden harmonisointiin ja datahub-integrointeihin. Skaalautuva pilvipalvelu täyttää tiukat tietoturvavaatimukset ja palvelut toimitetaan Tiedon pohjoismaisista konesaleista.

Timo Karpola, johtaja, Energia-toimiala, Suomi, Tieto
Puh. +358 (0)40 507 7196 sähköposti: timo.karpola[at]tieto.com

Robert Tretinjak, Head of 2:nd Generation Smart Metering Program, E.ON Elnät AB
Puh. +46 703 721 122, sähköposti: robert.tretinjak[at]eon.com