Norjalainen kuntayhtymä Tiedon asiakkaaksi koulutuksen saralla

Norjalainen kuntaliittymä Sjustjerna on valinnut Tiedon kumppaniksi koulutuksen digitaalisissa palveluissa. Tiedon ratkaisua tullaan käyttämään kuuden eri kunnan päiväkodeissa, esikouluissa ja kouluissa. Asukkaita alueella on yhteensä 50 000.

Kunnat ovat Herøy, Hareid, Volda, Sande, Ulstein, Vanylven sekä Ørsta. Tiedon palvelu sujuvoittaa prosesseja, automatisoi palveluja ja tarjoaa avoimen arkkitehtuurin, mikä vapauttaa kunnilta resursseja ja kustannuksia muuhun käyttöön. jotka vapauttavat aikaa ja resursseja. Sopimus on kolmivuotinen ja se sisältää mahdollisuuden kahden vuoden lisäoptioon.

Kuntien tarpeena oli yhtenäistää hallintoa, panostaa käyttäjäystävällisyyteen ja ottaa käyttöön tehokkaampi hallintotyökalu. Kunnat halusivat kumppanin, joka taipuu myös tulevaisuudessa hyödyntämään täysimääräisesti digitalisaation koulutukseen tuomia mahdollisuuksia.

- Arvioimme Tiedon parhaaksi palveluntoimittajaksi laadun ja toiminnallisuuden suhteen, sanoo Hilde Hestås, päällikkö Herøyn kunnasta.

- Odotamme innolla tätä mahdollisuutta päästä yksinkertaistamaan kaikkien kuntien asukkaiden jokapäiväistä elämää, sanoo Kjetil Næssan, johtaja, Tieto Education, Norja.

Tieto hyödyntää datakeskeisen maailman mahdollisuudet ja tuottaa niiden avulla arvoa yksilöille, organisaatioille ja yhteiskunnalle. Tavoitteemme on olla asiakkaillemme paras kumppani liiketoiminnan uudistamisessa. Ohjelmisto- ja palveluosaamisemme lisäksi hyödynnämme vahvasti yhdessä innovoinnin ja ekosysteemien mahdollisuudet. www.tieto.fi