Qliro lanseeraa palveluja säästötileille Emrics-ratkaisun avulla

Qliro laajentaa rahoituspalvelutarjontaansa lanseeraamalla digipalvelun säästötileille. Taustalla käytetyn tekniikan on tuottanut Emric, joka on osa Tietoa.

Maaliskuussa 2017 Qlirosta tuli Finanssivalvonnan valvoma luottomarkkinayhtiö, minkä ansiosta Qliro voi nyt julkaista uusia finanssipalveluja sähköisen kaupan yrityksille ja kuluttajille. Qliro perustettiin yksinkertaistamaan sähköisen kaupan maksuja, ja nyt yhtiö laajentaa kuluttajille suunnattujen finanssipalvelujen tarjontaansa turvallisella, mobiililaitteissa käytettävällä säästöratkaisulla.

– Yhtiö perusti äskettäin Ruotsiin säästötilin, jolla on valtion takaama talletussuoja. Qliro valitsi digitaalisen talletusketjusovelluksen toimittajaksi Emricin, joka on osa Tietoa, sanoo Emricin varapääjohtaja Pedram Tadayon.

Tiedon järjestelmien ansiosta Qliro ei ole tarvinnut kehittää omaa järjestelmää tyhjästä, vaan yhtiö on rakentanut oman käyttöliittymän valmisratkaisun päälle. Qliron asiakkaille tämä merkitsee täysin digitaalista ja turvallista palvelua, jolla on talletussuoja.

Qliro on luonut Tiedon järjestelmiin perustuvan helppokäyttöisen ja turvallisen tuotteen. Yhteistyö aloitettiin äskettäin, ja se on toiminut Qliron mukaan hyvin tiheän yhteydenpidon ja jatkuvan vuoropuhelun ansiosta. Qliron oma front-end viestii Tiedon järjestelmien kanssa tosiaikaisesti ohjelmointirajapinnan kautta.

Kuluttajat saavat ratkaisulla turvallisen, mobiililaitteilla toimivan pääsyn talletustiliinsä. Palvelu on täysin digitaalinen, ja se otetaan käyttöön BankID-tunnuksella.

– Järjestelmässämme käytetään avoimia ohjelmointirajapintoja, joten siihen on helppo rakentaa mobiiliratkaisuja. Meistä tulee osa ekosysteemiä, mikä mahdollistaa muiden palvelujen lanseerauksen tulevaisuudessa, sanoo Emricin varapääjohtaja Pedram Tadayon.

Emric toimittaa taustajärjestelmän (Emrics Managed Services Solution) koko talletusketjulle automatisoidusta asiakasrekisteröinnistä hallinnointiin. Ratkaisuun kuuluu ydinjärjestelmä, joka sisältää digitaalisen itsepalvelualustan, BankID-vahvistuksen, kirjanpidon sekä yleiseen hallinnointiin tarvittavan henkilökunnan.

Kaikki uudet sovellukset käsitellään sähköisesti. Sopimukset ja asiakirjat allekirjoitetaan BankID-palvelun kautta. Asiakkaat voivat hallita tilejään verkkopalvelussa eri välineillä, kuten mobiililaitteilla. Nyt toteutettu ratkaisu antaa Qliron asiakkaille vaivattoman ja intuitiivisen tavan hallita säästötilejään.

– Olemme erittäin tyytyväisiä automatisoidusta talletuspalvelusta, jonka lanseeraamme Qliron kanssa. Emrics Managed Services -ratkaisun käyttö varmistaa, että Qliro täyttää lakisääteiset vaatimukset ja hallinnointi hoidetaan tehokkaasti. Samalla Qliro pystyy tarjoamaan asiakkailleen uusia tuotteita ja palveluja joustavasti entistä lyhyemmällä tuotekehitysajalla, sanoo Emricin varapääjohtaja Pedram Tadayon.

Tiedon tavoitteena on hyödyntää datakeskeisen maailman mahdollisuudet ja tuottaa niiden avulla elinikäistä arvoa ihmisille, yrityksille ja yhteiskunnalle. Yhdistämällä ohjelmisto- ja palveluosaamisemme yhdessä innovointiin ja ekosysteemeihin pyrimme olemaan asiakkaiden ensisijainen valinta liiketoiminnan uudistamisessa. www.tieto.se

Emric toimittaa maailmanlaajuisesti ohjelmistoratkaisuja käytännössä kaikenlaisten lainojen, kiinnitysten, omaisuusrahoituksen ja leasing-vuokrauksen luontiin ja hoitamiseen. Emricillä on yli 60 asiakasta 24 maassa ja se käsittelee finanssisopimuksia 94 maassa. Emric kehittää tuotteita, jotka suunnitellaan toimimaan useissa maissa. Emric on ollut osa Tietoa 1.9.2016 lähtien. www.emric.com

Tietoja Qlirosta
Qliro on pohjoismainen finanssiteknologia-alan yhtiö, joka erikoistuu sähköisen kaupan maksuihin, kuluttajarahoitukseen sekä säästötileihin. Vuonna 2014 perustetulla yhtiöllä on nykyisin yli 170 työntekijää yli 25 maasta ja yli kaksi miljoonaa yksittäistä asiakasta. Qliro on ollut maaliskuusta 2017 lähtien luottomarkkinayhtiö, joten se toimii Finanssivalvonnan valvonnassa. www.qliro.com