Tiedosta Trafin kumppani tietojärjestelmäpalveluiden tuottamisessa

Liikenteen turvallisuusvirasto Trafi hankkii Tiedolta tietojärjestelmäpalveluita Hansel-puitejärjestelyn kautta. Tiedon asiantuntijat tulevat kehittämään ja ylläpitämään Trafin tieliikenteen, merenkulun, veneilyn ja tietopalveluiden tietojärjestelmiä. Sopimuskausi on 2017 - 2021 ja sopimusten kokonaisarvo noin 11 miljoonaa euroa.

Trafin strateginen päämäärä on olla digitaalisten viranomaispalvelujen edelläkävijä. Trafilla on noin sata tietojärjestelmää, joiden avulla digitaaliset viranomaispalvelut tuotetaan.

- Olemme tyytyväisiä kilpailutuksen lopputulokseen, sanoo Trafin tietohallintopäällikkö Heidi Rantanen. - Tieto valikoitui Trafin kumppaniksi tietojärjestelmäpalveluiden tuottamiseen palvelumallin, osaamistason ja hinnan perusteella.

- Olemme erittäin ylpeitä, että saamme olla mukana Trafin matkalla rakentamassa Suomen sujuvaa liikkumista ja liikkumisen palveluita. Trafi on merkittävä asiakkaamme, ja Tieto panostaa älyliikenteen palveluihin, sanoo Tiedon Suomen julkisen sektorin ja hyvinvointi- ja terveyspalveluiden toimialajohtaja Leena Viljo.

Heidi Rantanen, osastopäällikkö, Tietohallinto- ja asiointipalvelut (CIO), Liikenteen turvallisuusvirasto Trafi
Puh. +358 40 353 6739, heidi.rantanen[at]trafi.fi

Leena Viljo, julkisen sektorin ja hyvinvointi- ja terveyspalveluiden toimialajohtaja, Tieto Finland
Puh: +358 400 609458, sähköposti: leena.viljo[at]tieto.com