Tieto: uuden liiketoimintarakenteen mukaiset vertailuluvut

Tieto Oyj PÖRSSITIEDOTE 5.10.2016, klo 9.00

Tiedon uusi, maaliskuussa 2016 julkistettuun strategiaan pohjautuva toimintamalli ja liiketoimintarakenne on otettu käyttöön 1.7. Rakenne perustuu uusiin palvelualueisiin ja toimialaryhmiin ja yhtiön taloudellinen raportointi muuttuu vastaavasti. Vuoden 2016 kolmannen neljänneksen osavuosikatsaus, joka julkaistaan 25.10., laaditaan uuden raportointirakenteen mukaisesti.

Palvelualueita ovat

• Teknologiapalvelut ja uudistaminen
  • Liiketoiminnan konsultointi ja toteutus
  • Toimialaratkaisut
  • Tuotekehityspalvelut.

Nämä muodostavat raportoitavat segmentit, joista Tieto julkaisee muun muassa asiakasmyynnin ja liikevoiton.

Lisäksi yhtiö julkaisee asiakasmyynnin toimialaryhmittäin seuraavista

• •       Finanssipalvelut
  • •       Julkinen sektori, terveydenhuolto ja hyvinvointi
  • •       Teolliset palvelut ja kuluttajapalvelut.

Tiedon vuoden 2015 ja vuoden 2016 ensimmäisen vuosipuoliskon taloudellinen raportointi on muutettu vastaamaan uutta rakennetta. Lukuihin saattaa vielä tulla täsmennyksiä vuoden aikana. Vertailuluvut löytyvät liitteestä Vertailuluvut.pdf ja lisämateriaalia on saatavissa osoitteessa www.tieto.fi/sijoittajille.

Lasse Heinonen, talousjohtaja, puh. 0207 266 329, 050 393 4950, lasse.heinonen(at)tieto.com

Tanja Lounevirta, sijoittajasuhdejohtaja, puh. 050 321 7510, tanja.lounevirta (at) tieto.com

TIETO OYJ

NASDAQ OMX Tukholma
Keskeiset tiedotusvälineet

Tieto hyödyntää datakeskeisen maailman mahdollisuudet ja tuottaa niiden avulla arvoa yksilöille, organisaatioille ja yhteiskunnalle. Tavoitteemme on olla asiakkaillemme paras kumppani liiketoiminnan uudistamisessa. Ohjelmisto- ja palveluosaamisemme lisäksi hyödynnämme vahvasti yhdessä innovoinnin ja ekosysteemien mahdollisuudet.

Tiedon pääkonttori sijaitsee Helsingissä. Yrityksen palveluksessa työskentelee yli 13 000 ammattilaista lähes 20 maassa. Tiedon liikevaihto on noin 1,5 miljardia euroa. Yhtiön osakkeet on listattu NASDAQ:ssa Helsingissä ja Tukholmassa. www.tieto.com

Vertailuluvut.pdf