Tieto laajentaa tietoturvapalveluiden ekosysteemiään – saa käyttöön 63 miljoonaa sensoria seuraamaan asiakkaidensa tietoturvauhkia maailmanlaajuisesti

Tieto kasvattaa tietoturvapalvelujen globaalia ekosysteemiään maailman johtavalla tietoturvayrityksellä Symantecilla. Tiedon operatiiviseen tietoturvakeskukseen liitettävien Symantecin palveluiden avulla Tieto tuo asiakkaidensa käyttöön alan johtavan tiedusteluverkoston ja yli tuhat tietoturvan ammattilaista, jotka seuraavat verkkouhkia 24/7 maailmanlaajuisesti.

Verkkohyökkäykset yleistyvät ja kehittyvät – eivätkä tunne rajoja. Yrityksiin kohdistuu tavallisesti 2–4 kohdennettua hyökkäystä vuodessa* ja yritysten on oltava entistä valmistautuneempia ja ketterämpiä kohtaamaan erityyppisiä uhkia.

Tietoturvapoikkeamien havaitsemiseksi ja tarvittavien toimenpiteiden toteuttamiseksi nopeasti Tieto laajentaa operatiivisen tietoturvallisuuskeskuksensa kokonaisvaltaisia tietoturvaratkaisuja Symantecin maailmanlaajuisilla tietoturvan seurantapalveluilla. Uudet palvelut auttavat vähentämään riskejä ja parantamaan näkyvyyttä yhdistämällä asiakkaan paikallisen datan maailmanlaajuisen uhkatiedustelun tietoihin.

“Tiedon tietoturvapalvelujen startup tekee aktiivisesti yhteistyötä markkinoiden muiden johtavien toimijoiden kanssa luodakseen ketterän tietoturvaekosysteemin ja tuodakseen maailman johtavat teknologit asiakkaidemme käyttöön pohjoismaisilla markkinoilla“, Tiedon tietoturvapalveluiden startupin vetäjä Markus Melin sanoo.

"Yhdistämme Tiedon tietoturvapalvelut ja erittäin ammattitaitoisen paikallisen tietoturvaosaamisemme Symantecin maailmanlaajuisiin tietoturvaseurannan palveluihin. Integroimalla uudet palvelut Tiedon kattavaan tietoturvapalveluiden valikoimaan asiakkaiden tietoturvauhkia pystytään paremmin ennakoimaan, hyökkäysten vaikutuksia vähentämään ja vastausaikaa nopeuttamaan", Melin jatkaa.

Kumppanuuden myötä Tieto liittyy Symantecin alan johtavaan maailmanlaajuiseen uhkatiedusteluverkostoon, johon kuuluu yli 63,8 miljoonaa sensoria ja joka tallentaa tuhansia tapahtumia sekunnissa. Verkosto valvoo verkkouhkia maailmanlaajuisesti yli 157 maassa. Lisäksi Tieto saa käyttöönsä yli tuhannen tietoturva-ammattilaisen verkoston kuudessa tietoturvallisuuskeskuksessa ja 11:ssä tietoturvan koordinointikeskuksessa ympäri maailmaa.

“Symantecin lisääminen tietoturvapalvelujen ekosysteemiimme tarjoaa meille vertaansa vailla olevan näkemyksen nopeasti muuttuvasta tietoturvaympäristöstä. Kumppanimme teknologian ansiosta saamme ajankohtaista ja käytettävää tietoa maailmanlaajuisista uhista, uhkien lähteistä ja uusista haavoittuvuuksista. Monilla eri aloilla toimivien asiakkaidensa pitkäaikaisena kumppanina Tiedolla on erinomainen mahdollisuus reagoida maailmanlaajuisiin uhkiin nopeasti ja hallita tapahtumia aiempaa tehokkaammin asiakkaiden liiketoiminnan jatkuvuuden takaamiseksi”, Melin päättää.

Olemme innoissamme päästessämme Tiedon kumppaniksi tällä uudella palvelulla pohjoismaisilla markkinoilla. Palvelun ansiosta Tiedon asiakkaat voivat jatkossa raportoida tietoturvatapahtumista toukokuussa 2018 voimaan astuvan EU:n yleisen tietosuoja-asetuksen vaatimalla tavalla. Lisäksi tietoturvapoikkeamat pystytään palvelun avulla havaitsemaan nopeammin ja asettamaan kriittisyysjärjestykseen asiakkaiden liiketoiminnan suojaamiseksi“, Symantecin Pohjoismaiden aluejohtaja Gabriel Silfverhjelm toteaa.

Symantec on maailman johtavia toimijoita verkkoturvallisuuden alalla. Se johtaa yhtä maailman suurimmista verkkotiedusteluverkostoista, minkä ansiosta yritys pystyy havaitsemaan muita enemmän uhkia ja suojaamaan useampia asiakkaita vaihtelevilta hyökkäyksiltä.

Tiedon tietoturvapalvelut toimivat Tiedossa sisäisenä startupina ja ne on kehitetty turvamaan yritysten ja julkisen sektorin organisaatioiden digitaaliset toiminnot. Jatkuvien tietoturvapalvelujen malli auttaa organisaatioita saamaan ainutlaatuisen reealiaikaisen näkymän tietoturvan hallintaan ja oman digitaalisen turvallisuutensa suojaamiseen yksinkertaisesti ja tehokkaasti.

Tiedon tietoturvapalvelujen startup tekee aktiivisesti yhteistyötä muiden markkinoiden johtavien ratkaisuntarjoajien kanssa maailmanlaajuisen tietoturvaekosysteemin luomiseksi. Se on jo aiemmin julkistanut yhteistyön Dellin ja suomalaisen CySecin kanssa.

* Symantecin uusimman internetin turvallisuusuhkia koskevan raportin mukaan: https://www.symantec.com/security-center/threat-report

Kuva:
Markus Melin

Lisämateriaalia:

• Lisätietoa Tiedon tietoturvapalveluista: www.tieto.com/security
  • Tiedon blogit tietoturvasta: https://perspectives.tieto.com/tags/cyber-security/
  • Symantecin Internetin turvauhkia koskeva raportti: https://www.symantec.com/security-center/threat-report
  • Markus Melin Twitterissä:  @markusmelin ja @TietoCorp #security #mssp

Lisätietoa:
Tieto: Markus Melin, tietoturvapalveluiden päällikkö: markus.melin[at]tieto.com, +358 400 94 1121

TIETO OYJ

Keskeiset tiedotusvälineet