Tieto sijoittui haastajien neljännekseen integrointipalveluntuottajien Gartner Magic Quadrant -tutkimuksessa

TIETO OYJ LEHDISTÖTIEDOTE 18.6.2014 KLO 11.00

Arviointi perustui vision kokonaisvaltaisuuteen ja toteutuskykyyn

Kansainvälisen tutkimus- ja konsultointiyritys Gartner on sijoittanut Tiedon haastajien neljännekseen Magic Quadrant for Integration Brokerage -tutkimuksessa (Benoit J. Lheureux, Paolo Malinverno, Valentin T. Sribar, 7.4.2014). Tieto on yksi Euroopan johtavista integrointipalveluiden toimittajista.

”Pääsy Magic Quadrant -tutkimukseen valikoitujen toimittajien joukkoon ja sijoittuminen siinä haastajien neljännekseen ovat hienoja saavutuksia. Tämä vahvistaa näkemystämme laajempien integroinnin palvelukokonaisuuksien tarpeesta”, sanoo Tiedon tuotepäällikkö Anne Kahelin.

Gartnerin lausunnossa todetaan: ”Yritykset kohtaavat monimutkaisia yritysten ja pilvipalveluiden välisiä integraatiovaatimuksia, joiden vuoksi integraatioista, sovelluksista ja toimitusketjujen hallinnasta vastaavat johtajat usein päätyvät ulkoistamaan integrointihankkeitaan.”

Tiedon integrointipalveluista voidaan koostaa asiakkaan tarvitsema kokonaisratkaisu kattamaan niin sisäisen kuin ulkoisen integraation tarpeet. Tieto Business Information Exchange on pilvipalvelu liiketoimintatietojen integrointiin asiakkaan ja tämän liiketoimintakumppanien, kuten ostajien, toimittajien, pankkien ja viranomaisten välillä. Tiedon Integration Office -palvelut keskittyvät asiakaskohtaisten integrointiratkaisuiden toteutukseen, ja Integration Platform -palvelut mahdollistavat asiakkaalle yksityisen ja turvallisen pilvipalveluun pohjautuvan tuotantoympäristön.

Tiedon palvelut tarjoavat asiakkaille merkittäviä liiketoimintahyötyjä. Ne auttavat liiketoiminnan jatkuvuuden turvaamisessa, parantavat muutosvalmiutta, vähentävät tarvittavien tietojärjestelmien ja kumppanien määrää vapauttaen asiakkaan resursseja oman liiketoimintansa kehittämiseen.

Anne Kahelin, tuotepäällikkö, anne.kahelin[at]tieto.com, +358 40 7336153

TIETO OYJ

Keskeiset tiedotusvälineet

Tieto on Pohjoismaiden suurin tietotekniikkapalveluyritys, joka tarjoaa täyden elinkaaren IT-palveluita sekä yksityiselle että julkiselle sektorille ja tuotekehityspalveluita viestintäteknologian ja sulautettujen järjestelmien alueella. Yhtiön tuotekehitysliiketoiminta ja toimituskeskukset toimivat maailmanlaajuisesti. Tieto on sitoutunut kehittämään yrityksiä ja yhteiskuntaa tietotekniikan ja vahvan toimiala- ja asiakasymmärryksen avulla, sekä auttaa asiakkaitaan löytämään uusia mahdollisuuksia liiketoiminnan muutoksessa. Me Tiedossa uskomme jatkuvaan kehittymiseen ja työmme tuloksiin.

Tieto on perustettu vuonna 1968, ja sen pääkonttori sijaitsee Helsingissä. Yrityksen palveluksessa työskentelee noin 14 000 ammattilaista yli 20 maassa. Tiedon liikevaihto on noin 1,6 miljardia euroa. Yhtiön osakkeet on listattu NASDAQ OMX:ssä Helsingissä ja Tukholmassa. Lisätietoja osoitteessa www.tieto.fi.

Disclaimer:

Gartner does not endorse any vendor, product or service depicted in its research publications, and does not advise technology users to select only those vendors with the highest ratings. Gartner research publications consist of the opinions of Gartner’s research organization and should not be construed as statements of fact. Gartner disclaims all warranties, expressed or implied, with respect to this research, including any warranties of merchantability or fitness for a particular purpose.

Avainsanat: