Tieto solmi sopimuksen Volvofinans Bankin IT-infrastruktuurista

TIETO OYJ LEHDISTÖTIEDOTE 10.7.2014 KLO 9.00

Tieto on tehnyt viiden vuoden sopimuksen IT-infrastruktuurin toimittamisesta ruotsalaiselle Volvofinans Bankille. Sopimukseen sisältyy tietoturvaratkaisu, joka kattaa pankin 1,1 miljoonaa Volvo-kortin haltijaa. Alustavan arvion mukaan sopimuksen arvo on noin seitsemän miljoonaa euroa.

”Etsimme strategista kumppania, joka pystyy toimittamaan Volvofinans Bankille nopeita ja turvallisia palveluja. Liiketoimintamme kasvaa ja on muuttumassa nopeasti. Siksi olemme varmoja, että Tieto on meille oikea yhteistyökumppani, joka auttaa meitä tarjoamaan asiakkaillemme parhaat ja turvallisimmat palvelut”, sanoo Volvofinans Bankin toimitusjohtaja Conny Bergström.

Tieto toimittaa Volvofinans Bankille IT-infrastruktuurin ja loppukäyttäjien palvelut, kuten palvelujen hallinnan eri ympäristöissä. Palvelujen siirtäminen nykyiseltä toimittajalta alkaa vuoden lopussa, ja siirto saadaan päätökseen vuoden 2015 ensimmäisen puoliskon aikana.

Viime vuosina maksukorttitapahtumien määrä Ruotsissa on ylittänyt selvästi käteismaksujen määrän. Korttitietojen turvallisuuden takaamiseksi Tieto hoitaa osaa palvelinympäristöstä kansainvälisen maksukorttialan turvallisuusstandardin (PCI DSS) mukaisesti. Samaa standardia noudattavat muun muassa American Express, MasterCard Worldwide ja Visa Inc.

Lisäksi Tieto tarjoaa keskitetyn ympäristön ylläpidetyille sovelluksille ja vastaa loppukäyttäjien asiakaspalvelusta.

”Sopimus on osoitus Tiedon kyvystä toimittaa turvallisia ja luotettavia IT-infrastruktuuripalveluja sekä autoteollisuudelle että pankkialalle”, sanoo Tiedon asiakaspäällikkö Ola Noreklint.

Conny Bergström, toimitusjohtaja, Volvofinans Bank, puh. +46 31 83 88 14, conny.bergstrom[at]volvofinans.se

Per Håkansson, johtaja, Tieto, puh. +46 706 265 191, per.hakansson[at]tieto.com

Ola Noreklint, asiakaspäällikkö, Tieto, puh. +46 708 133 331, ola.noreklint[at]tieto.com

TIETO OYJ

Keskeiset tiedotusvälineet

Tieto on Pohjoismaiden suurin tietotekniikkapalveluyritys, joka tarjoaa täyden elinkaaren IT-palveluita sekä yksityiselle että julkiselle sektorille ja tuotekehityspalveluita viestintäteknologian ja sulautettujen järjestelmien alueella. Yhtiön tuotekehitysliiketoiminta ja toimituskeskukset toimivat maailmanlaajuisesti. Tieto on sitoutunut kehittämään yrityksiä ja yhteiskuntaa tietotekniikan ja vahvan toimiala- ja asiakasymmärryksen avulla, sekä auttaa asiakkaitaan löytämään uusia mahdollisuuksia liiketoiminnan muutoksessa. Me Tiedossa uskomme jatkuvaan kehittymiseen ja työmme tuloksiin.

Tieto on perustettu vuonna 1968, ja sen pääkonttori sijaitsee Helsingissä. Yrityksen palveluksessa työskentelee noin 14 000 ammattilaista yli 20 maassa. Tiedon liikevaihto on noin 1,6 miljardia euroa. Yhtiön osakkeet on listattu NASDAQ OMX:ssä Helsingissä ja Tukholmassa. Lisätietoja osoitteessa www.tieto.fi.

Volvofinans Bank edistää ruotsalaisten Volvo-jälleenmyyjien markkinoimien tuotteiden myyntiä tarjoamalla erilaisia rahoitustuotteita ja pankkipalveluja. Lisäksi yhtiö harjoittaa luottokorttiliiketoimintaa sekä hallinnoi ja markkinoi Volvo-korttia, autonomistajille tarkoitettua kanta-asiakaskorttia, jolla on Ruotsissa 1,1 miljoonaa käyttäjää.

Avainsanat: