• TIETOENATOR/

TietoEnator ja Onyx uudistavat asiakassuhteiden hallinnan Vauhtia sähköiseen liiketoimintaan Suomessa Suomen suurin tietotekniikan palveluyritys TietoEnator ja amerikkalainen Onyx Software Corporation ovat tehneet ohjelmistoalan strategisen yhteistyösopimuksen. TietoEnator Applications Oy laajentaa ohjelmistopalveluitaan ottamalla talous- ja henkilöstöohjauksen ohjelmistojensa rinnalle asiakkuuden hallinnan tietojärjestelmät. "Sopimus on merkittävä käännekohta suomalaisen sähköisen liiketoiminnan kehittymisen kannalta", sanoo TietoEnator Applications Oy:n toimitusjohtaja Tero Ansio. "TietoEnator on pohjoismaiden johtava talous- ja henkilöstöhallinnon järjestelmien toimittaja. Kuitenkin asiakassuhde mielletään erityisesti palveluyrityksissä yhä useammin vähintään yhtä tärkeäksi yrityksen avainresurssiksi kuin henkilöstö ja talouskin." "Uudenlaisen asiakassuhteen hallinnan merkitys kasvaa koko ajan. Erityisesti suorassa, kahdenvälisessä sähköisessä kaupankäynnissä Onyxin CRM- eli asiakkuudenhallintajärjestelmät täydentävät muita voimavarojen hallintaa helpottavia järjestelmiämme. Nyt voimme tarjota asiakkaillemme välineet kaikkien avainresurssien hallintaan, olipa kyse rahasta, henkilöstöstä tai asiakassuhteista." Joustava, kokonaistaloudellinen asiakassuhteen hallinta myös ASP-palveluna Uuden yhteistyön myötä TietoEnator liittyy Onyxin kansainväliseen palveluntuottajien verkostoon. "CRM merkitsee parempaa kannattavuutta, kilpailuetua ja taloudellista tehokkuutta erityisesti sähköisessä kaupankäynnissä", uskoo Onyxin pääjohtaja Brent Frei. "Yhdessä TietoEnatorin kaltaisten strategisten kumppaneiden kanssa me olemme sitoutuneita toimittamaan juuri näiden tavoitteiden mukaisia CRM-järjestelmiä. ASP-ratkaisumallin eli verkon yli tapahtuvan sovellusvuokrauksen avulla voimme myös tarjota nämä ratkaisut edullisemmin, nopeammin ja vaivattomammin, ilman laite- ja ohjelmistoinvestointeja." Sähköisen liiketoiminnan käännekohta Onyxin web-pohjaisen CRM-järjestelmän, Onyx Front Office 2000:n, uudet ominaisuudet, muun muassa asiakas- ja kumppaniportaalit ja niiden tarjoamat sovellusmahdollisuudet saivat TietoEnatorin vakuuttumaan siitä, että Onyx on juuri oikea yhteistyökumppani lähdettäessä uusimmin välinein kehittämään asiakassuhteiden hallintaa Suomessa. TietoEnator Applications Oy:n toimitusjohtaja Tero Ansio uskoo, että juuri nämä uudet ominaisuudet tarjoavat järjestelmää käyttävälle yritykselle enemmän myyntimahdollisuuksia, parempaa asiakaspalvelua, kannattavuutta ja yhteistyöhön sitoutuneita, tyytyväisiä asiakkaita. "Valitsimme Onyxin yhteistyökumppaniksemme, koska heidän liiketoimintafilosofiansa on samanlainen kuin omamme", Tero Ansio sanoo. "Molempien toiminta perustuu hyvään asiakaspalveluun, erikoistumiseen ja korkeaan ammatilliseen osaamiseen sekä nopeasti käyttöön otettaviin ja helppokäyttöisiin laatutuotteisiin. Omat Tieto Economa ja Tieto Persona - järjestelmämme perustuvat juuri tähän lähtökohtaan. Yhteistyömme Onyxin kanssa ja sen tarjoamat mahdollisuudet tulevat merkitsemään epäilemättä pientä vallankumousta suomalaisen sähköisen kaupankäynnin alueella." Onyx Sofware Corporation listautui 1999 Vuonna 1994 perustettu Onyx Software Corporation listautui teknologiayhtiöiden New Yorkin Nasdaq-pörssiin ONXS-tunnuksella helmikuussa 1999. Yhtiö on johtava asiakaskeskeisten sähköisen liiketoiminnan ratkaisujen toimittaja. Onyxin järjestelmäratkaisu yhdistää ja ohjaa yrityksen koko sähköistä liiketoimintaa, mukaan lukien asiakkaat, yhteistyökumppanit, myynti, markkinointi, huolto ja asiakaspalvelu sekä puhelinpalvelutoiminnot. Lisätietoja: Toimitusjohtaja Tero Ansio, TietoEnator Applications Oy, puh. (09) 3290 7038, Tero.Ansio@tietoenator.com Onyx Software Corporation, Bellevue, Washington: http://www.onyx.com tai info@onyx.com. Aineisto saatavana verkossa osoitteessa: www.tietoenator.com/applications/fi/info TIETOENATOR OYJ TietoEnator on yksi johtavista korkean jalostusarvon tietotekniikkapalvelujen toimittajista Euroopassa. Henkilöstön määrä on yli 10.000 ja liikevaihto 1,2 miljardia euroa. TietoEnatorin palveluja ovat konsultointi, tietojärjestelmien kehittäminen ja integrointi, käyttö ja verkonhallinta, asiakkaiden tuotekehityspalvelut sekä ohjelmistopalvelut. Palvelut perustuvat vahvaan asiakastoimialojen tuntemiseen ja tekniseen osaamiseen. Keskeisiä asiakastoimialoja ovat mm. tietoliikenne, finanssi, julkinen sektori ja metsäteollisuus. www.tietoenator.com Onyx Softwaren palkitut tuotteet tunnetaan joustavina, luotettavina ja nopeasti käyttöönotettavina. Ne takaavat sen, että investoinnit järjestelmiin maksavat itsensä nopeasti takaisin ja käyttäjät ovat tyytyväisiä. Onyx Software toimii maailmanlaajuisesti. Sen asiakaskunta koostuu kaikenkokoisista yrityksistä. Asiakkaina ovat mm. Agile Software, American Express, BroadWing, Cognos, CommerceOne, Credit Suisse, Dreyfus, Ericsson, FirstWorld Communications, Hummingbird, Kana Communications, NTL Group, Portland Trail Blazers, Sierra Health Services, Singapore Cable Vision ja US Bancorp. JAKELU Keskeiset tiedotusvälineet ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.bitonline.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.bit.se/bitonline/2000/08/30/20000830BIT00110/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/08/30/20000830BIT00110/bit0002.pdf