Elisa Markula nimitetty Tikkurilan toimitusjohtajaksi

13.2.2018 klo 9.05 (CET+1)

Elisa Markula nimitetty Tikkurilan toimitusjohtajaksi

Tikkurilan hallitus on nimittänyt Elisa Markulan (s. 1966, KTM) Tikkurila Oyj:n toimitusjohtajaksi. Hän aloittaa tehtävässään viimeistään 12.5.2018.

Elisa Markula siirtyy Tikkurilaan Paulig-konsernin kahviliiketoiminnan johtajan tehtävästä, jossa hän on toiminut vuodesta 2010. Markula on myös Paulig Groupin johtoryhmän jäsen. Hänellä on monipuolinen tausta kuluttajaliiketoiminnasta ja merkkitavaratuotteista. Ennen Pauligia hän on toiminut muun muassa Legon, Snellmanin, SCA:n ja Fazerin palveluksessa. Hän on Olvi Oyj:n hallituksen jäsen.

"Olemme erittäin tyytyväisiä voidessamme nimittää Elisa Markulan Tikkurilan uudeksi toimitusjohtajaksi. Hänellä on vahvaa näyttöä kansainvälisten brändien rakentamisesta ja tuloksellisesta liiketoiminnan kehittämisestä Tikkurilan kannalta keskeisillä markkina-alueilla. Hänen kokemuksensa strategisten muutoshankkeiden johtamisesta ja toimeenpanosta on erityisen tärkeää Tikkurilan nykyisessä kehitysvaiheessa", sanoo Tikkurilan hallituksen puheenjohtaja Jari Paasikivi

Jukka Havia on toiminut Tikkurilan vt. toimitusjohtajana 21.9.2017 lähtien ja jatkaa tässä tehtävässä, kunnes Elisa Markula aloittaa toimitusjohtajana. Tämän jälkeen Jukka Havia jatkaa talousjohtajana ja konsernin johtoryhmän jäsenenä.

Elisa Markulan ansioluettelo löytyy tämän tiedotteen lopusta liitteenä
Elisa Markulan kuvia: https://imagebank.tikkurila.com/Login.jsp?colID=NHertKSa

Jari Paasikivi, hallituksen puheenjohtaja, puh. 0500 530 375
Minna Avellan, johtaja, viestintä ja sijoittajasuhteet, puh. 040 533 7932, minna.avellan@tikkurila.com

Tikkurila on johtava pohjoismainen maalialan yritys. Kehitämme vuosikymmenten kokemuksella korkealuokkaisia tuotteita ja palveluita, jotka tarjoavat asiakkaillemme ajan ja sään kestävää laatua. Noin kymmenessä maassa toimivat 3 000 työntekijäämme haluavat luoda kestävää tulevaisuutta merkityksellisten pintojen avulla. Liikevaihtomme oli 582 miljoonaa euroa vuonna 2017. Yhtiö on listattu Nasdaq Helsingissä. Pohjoismaista laatua alusta loppuun vuodesta 1862.