Tikkurila kehittää toimintaansa Suomessa organisoitumalla uudelleen

Tikkurila Oyj on päättänyt uudistaa Suomen liiketoimintojensa organisaatiorakennetta ja johtoryhmää tavoitteenaan kasvattaa kotimaan liiketoimintaansa selvästi tulevina vuosina.

”Tikkurila tunnetaan vahvoista brändeistään, laadukkaista tuotteistaan ja asiantuntevista palveluistaan. Haluamme jatkossakin varmistaa markkinoiden parhaan käyttäjäkokemuksen”, toteaa toukokuussa Suomen maajohtajana aloittanut Jussi Lehtonen.

”Pyrkimyksemme on olla entistä ketterämpi ja arvostetumpi kumppani asiakkaillemme tarjoamalla innovatiivisia konsepteja sekä kokonaisvaltaisempia ratkaisuja ja palveluja. Haluamme myös hyödyntää digitalisaation tuomat edut kehittämällä palveluitamme sekä näkyvyyttämme eri kanavissa. Tämän lisäksi tulemme panostamaan entistä enemmän ammattilaissegmenttiin sekä teollisuusasiakkaisiin”, toteaa Lehtonen.

Tikkurilan Suomen johtoryhmässä aloittavat tammikuussa 2017 seuraavat uudet henkilöt:

Melisa Bärholm, henkilöstöjohtaja

Meri Vainikka, markkinointi- ja viestintäjohtaja

Juha-Pekka Lehto, myyntijohtaja

Kotimaan myyntitoiminnoista vastaavat 1.1.2017 alkaen:

Arto Lehtinen, kuluttajat/kauppa

Kaarle Luukkainen, ammattilaiset

Jarno Sula, teollisuus

Edellä mainitut henkilöt raportoivat myyntijohtaja Juha-Pekka Lehdolle.

Tikkurila Oyj:n Suomen johtoryhmä tulee koostumaan Jussi Lehtosen ohella seuraavista hänelle raportoivista henkilöistä:

Jussi Ahola, johtaja, tutkimus-, kehitys- ja innovointitoiminnot

Pekka Kurikka, talousjohtaja

Heikki Takala, tuotanto- ja logistiikkajohtaja

Melisa Bärholm, henkilöstöjohtaja

Meri Vainikka, markkinointi- ja viestintäjohtaja

Juha-Pekka Lehto, myyntijohtaja

Jussi Lehtonen, maajohtaja

Puh. 020 191 2290, matkapuh. 040 749 9955, e-mail jussi.lehtonen@tikkurila.com

www.tikkurila.fi

Osa kestävää pohjoistaTikkurila on johtava pohjoismainen maalialan yritys. Kehitämme vuosikymmenten kokemuksella korkealuokkaisia tuotteita ja palveluita, jotka tarjoavat asiakkaillemme ajan ja sään kestävää laatua. Noin kymmenessä maassa toimivat 3 000 työntekijäämme haluavat luoda kestävää tulevaisuutta merkityksellisten pintojen avulla. Liikevaihtomme oli 582 miljoonaa euroa vuonna 2017. Yhtiö on listattu Nasdaq Helsingissä. Pohjoismaista laatua alusta loppuun vuodesta 1862. www.tikkurilagroup.fi