Tikkurila saa yhteensä 6 miljoonan euron vakuutuskorvauksen

21.12.2018 klo 9.00 (CET+1)

Tikkurila saa yhteensä 6 miljoonan euron vakuutuskorvauksen

Tikkurila ja vakuutusyhtiöt ovat saaneet päätökseen neuvottelut, jotka koskivat Venatorin Porin titaanidioksiditehtaan tulipaloa tammikuussa 2017. Venatorin Porin tehdas oli tärkeä raaka-ainetoimittaja Tikkurilalle, ja tulipalosta aiheutui yhtiölle merkittäviä vahinkoja ja kustannuksia.

Neuvottelujen tuloksena Tikkurilalle myönnettiin kaiken kaikkiaan 6 miljoonan euron vakuutuskorvaus.

Vakuutuskorvauksesta 0,5 miljoonaa euroa on kirjattu liiketoiminnan muihin tuottoihin vuoden 2018 toisella vuosineljänneksellä, 0,75 miljoonaa euroa kolmannella vuosineljänneksellä ja 4,75 miljoonaa euroa tullaan kirjaamaan viimeisellä vuosineljänneksellä. Korvaukset sisältyvät oikaistuun liikevoittoon.

Tikkurila pitää koko vuotta 2018 koskevan ohjeistuksensa ennallaan. Yhtiö arvioi liikevaihdon säilyvän edellisvuoden tasolla ja oikaistun liikevoiton paranevan.

Elisa Markula, toimitusjohtaja

Elisa Markula, toimitusjohtaja, puh. 050 596 0978, elisa.markula@tikkurila.com

Tikkurila on johtava pohjoismainen maalialan yritys. Kehitämme vuosikymmenten kokemuksella korkealuokkaisia tuotteita ja palveluita, jotka tarjoavat asiakkaillemme ajan ja sään kestävää laatua. Noin kymmenessä maassa toimivat 3 000 työntekijäämme haluavat luoda kestävää tulevaisuutta merkityksellisten pintojen avulla. Liikevaihtomme oli 582 miljoonaa euroa vuonna 2017. Yhtiö on listattu Nasdaq Helsingissä. Pohjoismaista laatua alusta loppuun vuodesta 1862.