• Tikkurila/

Tikkurila tuo markkinoille huippuominaisuudet omaavan Temacoat HS-F Primer -pohjamaalin ympärivuotiseen pintakäsittelyyn

Tikkurila on kehittänyt uuden, korkeakuiva-aineisen epoksipohjamaalin teräsrakenteiden suojaukseen. Nopeasti kuivuva, ympärivuotiseen käyttöön soveltuva Temacoat HS-F Primer tarjoaa kestävän suojan korroosiota vastaan teräs-, sinkki- ja alumiinipinnoilla. Tuote on ihanteellinen ratkaisu rakennusten runkorakenteiden, siltojen, voimalaitosten, kuljettimien ja muiden teräsrakenteiden ja laitteiden maalaamiseen vaativissa raskaan teollisuuden olosuhteissa.

Temacoat HS-F Primerin kuiva-ainepitoisuus on 80 %, minkä ansiosta sen VOC-päästöt ovat tavanomaisia epoksipohjamaaleja matalammat. Tuote kuivuu nopeasti ja on päällemaalattavissa alhaisissakin lämpötiloissa (jopa -10 °C), joka on merkittävä etu. Täten maali soveltuu käytettäväksi vuodenajoista riippumatta myös kylmätalvisten ilmastojen alueilla. Uutuustuotteen etuihin kuuluu lisäksi erilaisten kalvonpaksuuksien saavuttaminen yhdellä tuotteella, mikä helpottaa etenkin monimutkaisten rakenteiden pintakäsittelyä.

– Temacoat HS-F Primer on kehitetty teräsrakenteiden pitkäkestoiseen suojaukseen vaativissa olosuhteissa. Perinteisiin pohjamaaleihin verrattuna tuote kuivuu ja kovettuu erittäin nopeasti myös alhaisissa lämpötiloissa, joten se sopii käytettäväksi esimerkiksi Pohjois-Euroopan ilmasto-olosuhteissa. Koska Temacoat HS-F Primer on päällemaalattavissa jo kahden tunnin kuluttua, on koko pintakäsittelyprosessi mahdollista saada päivässä valmiiksi. Kyseessä on tehokas ja aikaa säästävä ratkaisu, toteaa Michael Aamodt, Tikkurila Oyj:n Group Business and Portfolio Development Director.

Temacoat HS-F Primer

• Nopeasti päällemaalattavissa (2 h)

• Kuiva-ainepitoisuus 80 tilavuus-%

• Alhaiset liuotepäästöt (VOC 200 g/l)

• Sopii ympärivuotiseen käyttöön (-10 °C – +40 °C)

• Sekä ohuita että paksuja kuivakalvonpaksuuksia samalla tuotteella

• Erinomainen tarttuvuus teräs-, sinkki- ja alumiinipinnoille

• Tehokas suoja korroosiota vastaan

• Kuivuu ja kovettuu nopeasti alhaisissa lämpötiloissa

• Pitkä maksimipäällemaalausväliaika

• Työtapana suurpaineruiskutus tai sively

Lue lisää Temacoat HS-F Primer -tuotesivulta.

Jarno Sula, Sales Director Industry, Finland
Puh. +358 201912054, jarno.sula@tikkurila.com

Tiina Killström, Group Product Manager, Industry
Puh. +358 201912111, tiina.killstrom@tikkurila.com

Tikkurila on johtava pohjoismainen maalialan yritys. Kehitämme vuosikymmenten kokemuksella korkealuokkaisia tuotteita ja palveluita, jotka tarjoavat asiakkaillemme ajan ja sään kestävää laatua. Noin kymmenessä maassa toimivat 3 000 työntekijäämme haluavat luoda kestävää tulevaisuutta merkityksellisten pintojen avulla. Liikevaihtomme oli 582 miljoonaa euroa vuonna 2017. Yhtiö on listattu Nasdaq Helsingissä. Pohjoismaista laatua alusta loppuun vuodesta 1862.