14–17-vuotias nuori, tutustu työelämään ja tienaa!

• HUOMIO! TÄMÄ TIEDOTE ON JULKAISTU 11.2.2014 KÄSITTELEE VUODEN 2014 KESÄHARJOITTELUA.
  • TUTUSTU VUODEN 2017 KESÄTYÖHÖN JA -HARJOITTELUUN TOKMANNILLA OSOITTEESSA yritys.tokmanni.fi/kesatyot.

Nuori, tutustu työelämään ja tienaa! Kaksi viikkoa, 340 euroa! Nyt kannattaa hakea Tutustu työelämään ja tienaa -kesäharjoitteluun Tokmanni-konsernin myymälään!

Suomen suurin halpakauppakonserni Tokmanni tarjoaa tänäkin vuonna reippaille 14–17-vuotialle peruskoulu- ja lukiolaisille mahdollisuuden kerryttää työelämän kokemusta valtakunnallisen Tutustu työelämään ja tienaa -kesäharjoitteluohjelman avulla.

Kesäharjoitteluohjelman tavoitteena on antaa nuorille omakohtaista kokemusta kaupan alan yritysten toiminnasta ja eri työtehtävistä. Omakohtainen kokemus ja tutustuminen yritystoimintaan harjoitteluohjelman muodossa parantaa nuorten ammatillista suuntautumista ja työelämävalmiuksia sekä kasvattaa ymmärtämään työnteon merkityksen.

Kesäharjoitteluohjelma muistuttaa toimintona peruskoulun opetussuunnitelmaan kuuluvaa työelämään tutustumisjaksoa TET:iä. Sisällöltään ja ehdoiltaan se kuitenkin poikkeaa TET:istä. Kesäharjoitteluohjelma laaditaan siten, että kesäharjoittelija saa mahdollisimman kattavan kuvan Tokmanni-konsernin toiminnoista ja käsityksen työpaikkansa sisäisistä toimintatavoista ja eri työtehtävistä. Harjoitteluaikana yritystoimintaan tutustuminen ja erilaisten töiden teettäminen on tasapainossa. TET:istä poiketen Tutustu työelämään ja tienaa -kesäharjoitteluohjelma perustuu työsuhteeseen. Kesäharjoitteluohjelma ei kuulu koulun opetussuunnitelmaan eikä sillä vähennetä muita Tokmanni-konsernin tarjoamia kesätyö- tai harjoittelumahdollisuuksia eikä olennaisena osana liiketoiminnassa tarvittavaa henkilöstöä.

Myymälässä suoritettava tutustumisjakso kestää kaksi viikkoa eli kymmenen työpäivää. Tutustumisjakso tulee suorittaa yhtäjaksoisesti 1.6.–31.8.2014 välisenä aikana. Hakijoilla ei saa olla aiempaa kokemusta kaupan alalta.

Työvuorot sijoitetaan maanantaista perjantaihin klo 08.00–18.00 väliseen aikaan. Päivittäinen työaika on 6 tuntia.

Kokonaispalkkana kesäharjoittelusta maksetaan 340 euroa. Palkka sisältää lomakorvauksen.

Kesätyöhakumme on päättynyt.
Ilmoitamme kesäharjoitteluun valituille henkilökohtaisesti.

Oletko täysi-ikäinen ja etsit kesätyötä?

Työllistämme kesällä arviolta noin tuhat täysi-ikäistä kesätyöntekijää tai 14–17-vuotiasta kesäharjoittelijaa eri puolilla Suomea. Jos olet täysi-ikäinen ja etsit kesätyötä meiltä, lue lisää kesätyöstämme klikkaamalla tästä.