Satakunnan alueen Vapaa Valinnoista Tokmanneja

Tokmanni-konserni avasi kuusi uudistettua myymälää Tokmanni-ketjunimellä Satakunnan alueella torstaina 7.11.2013 klo 9.00. Myymäläavaukset ovat osa Tokmanni-konsernin strategiaa, jonka mukaisesti konserni yhdistää kaikki nyt seitsemän eri nimen alla toimivaa myymäläketjuaan yhden Tokmanni-brändin alle vuoden 2015 loppuun mennessä.

Uudistetut Tokmanni-myymälät ovat Tokmanni-konsernin entisiä Vapaa Valintoja ja sijaitsevat Eurassa, Harjavallassa, Laitilassa, Loimaalla, Mynämäellä ja Ulvilassa.

Tokmanni-konsernin mukaan yksi valtakunnallinen halpakauppaketju antaa uusia mahdollisuuksia kehittää asiakaskokemusta sekä mahdollistaa selkeämmän myymäläketjun kehittämisen.

– Seitsemän myymäläketjun yhdistäminen yhden Tokmanni-ketjun alle auttaa meitä erottumaan entistä paremmin muista alan toimijoista. Yhden myymäläketjun alla pystymme tarjoamaan vieläkin edullisemmat hinnat sekä ajankohtaisemman valikoiman kodin käyttötavaravalikoimassa sekä kehittämään markkinointia, Tokmanni-konsernin toimitusjohtaja Heikki Väänänen sanoo.

Tokmanni-konserni on uudistanut myymälöitään aktiivisesti eri puolilla Suomea. Konsernilla on aiempaa kokemusta ketjumuutoksista jo esimerkiksi Pirkanmaan alueelta, jossa syyskuussa uudistetut ja Vapaa Valinta -ketjusta Tokmanni-ketjuun liitetyt seitsemän myymälää ovat saaneet paljon positiivista palau-tetta. Lisäksi konserni avasi Tokmanni-myymälän entisen Vapaa Valinnan tiloissa Hämeenlinnassa syyskuussa ja muutti uusiin tiloihin Valkeakoskella lokakuussa.

Brändimuutosten ja nykyisten myymälöiden aktiivisen uudistamisen ohella Tokmanni-konsernin tavoitteena on avata uusia myymälöitä myös täysin uusille paikkakunnille. Esimerkiksi lokakuussa se avasi täysin uuden Tokmanni-ketjumyymälän Helsingin Herttoniemeen. Lisäksi konserni etsii nykyisille myymälöille uusia, liikenneyhteyksiltään parempia sekä valikoimiltaan suurempia ja sitä kautta paikka-kuntien asukkaita monipuolisemmin palvelevia tiloja.

– Strategiamme mukaisesti pyrimme kasvattamaan myyntipinta-alaamme Suomessa noin 10 000 neliömetrillä vuodessa, Väänänen sanoo.

LISÄTIETOJA:

Heikki Väänänen

Tokmanni-konserni
etunimi.sukunimi@tokmanni.fi

Tokmanni on Suomen suurin halpakauppaketju. Yli 3 200 tokmannilaista helpottaa ihmisten arkea ja juhlaa tarjoamalla monipuolisen ja ajankohtaisen valikoiman kotimaisia ja kansainvälisiä merkkituotteita sekä muita laadukkaita tuotteita aina edulliseen hintaan. 186:n eri puolilla Suomea sijaitsevan myymälänsä ja verkkokauppansa ansiosta Tokmanni on aina lähellä palvelemassa ihmisiä. Vuonna 2017 Tokmannin liikevaihto oli 797 miljoonaa euroa. Tokmannin osakkeet on listattu Nasdaq Helsingin pörssilistalle.