Tokmanni avaa ainakin neljä uutta myymälää vuonna 2019

Tokmanni     Lehdistötiedote     3.12.2018 klo 14.45

Tokmanni myymlkuvat 2018

Suomen suurin halpakauppaketju Tokmanni on tehnyt sopimuksen neljän uuden myymälän rakentamisesta ja avaamisesta vuonna 2019. Myymäläavajaisia vietetään ensi kevään aikana Tampereen Tesomalla ja Hangossa sekä syksyllä Asikkalassa ja Virroilla.

Avattavien uusien myymälöiden myötä Tokmannin edulliset palvelut laajenevat ensi vuonna siis myös Tampereen Tesomaan, Asikkalaan ja Virroille. Keväällä 2019 valmistuva ja avattava uusi Hangon myymälä tulee korvaamaan tällä hetkellä Hangossa kahdessa erillisessä liiketilassa palvelevat myymälät.

– Hangossa pystymme helpottamaan asiakkaiden asiointia sijoittamalla kaikki palvelut yhteen myymälään keskeiselle paikalle Hangon pääväylän varteen. Syksyllä avattavat Asikkalan ja Virtojen myymälät taas tulevat palvelemaan alueen vakinaisten asiakkaiden lisäksi myös alueiden vapaa-ajan asukkaita. Kaikkiin näihin myymälöihin tulee myös hyvät valikoimat edullisia puutarhatuotteita, Tokmannin kauppapaikka- ja konseptijohtaja Harri Koponen kertoo.

Suomessa tilaa noin 200 Tokmannille

Tokmannin tavoitteena on avata vuosittain keskimäärin noin viisi uutta tai uudelleensijoitettua myymälää, mikä vastaa noin 12 000 neliömetriä uutta myyntipinta-alaa. Jo tehtyjen sopimusten myötä Tokmannin myymälöiden myyntipinta-ala kasvaa nykyisestä noin 7 000 neliömetrillä vuonna 2019.*

Yhtiön tekemän ja aiemmin julkisuudessa esittämän arvion mukaan Tokmanni-myymälöitä mahtuu Suomeen noin 200. Tällä hetkellä Tokmannilla on 186 myymälää, joista 177 on Tokmanni-myymälöitä ja yhdeksän Tokmannin haltuun 1.11.2018 siirtyneitä Ale-Makasiini-ketjumyymälöitä.

Kevään 2019 aikana Ale-Makasiini-myymälät tullaan muuttamaan Tokmanni-myymälöiksi.

– Etsimme jatkuvasti mielenkiintoisia ja Tokmannille soveltuvia liikepaikkoja sekä pääkaupunkiseudulta että muualta Suomesta, Koponen kertoo.

¹) https://ir.tokmanni.fi/fi/investors/tokmanni-as-an-investment/new_stores

Harri Koponen
kauppapaikka- ja konseptijohtaja

harri.koponen(at)tokmanni.fi

Tokmanni on käyttötavaroiden myyntiin keskittynyt vähittäiskauppaketju. Yli 3 200 tokmannilaista helpottaa ihmisten arkea ja juhlaa tarjoamalla monipuolisen ja ajankohtaisen valikoiman kotimaisia ja kansainvälisiä merkkituotteita sekä muita laadukkaita tuotteita aina edulliseen hintaan. 186:n eri puolilla Suomea sijaitsevan myymälänsä ja verkkokauppansa ansiosta Tokmanni on aina lähellä palvelemassa ihmisiä. Vuonna 2017 Tokmannin liikevaihto oli 797 miljoonaa euroa. Tokmannin osakkeet on listattu Nasdaq Helsingin pörssilistalle.