Tokmanni Group Oyj: Kesko on hakenut turvaamistoimea estääkseen Mika Rautiaisen siirtymisen Tokmannin palvelukseen aiemmin tiedotetussa aikataulussa

Tokmannin tietoon on tullut, että Kesko Oyj on hakenut turvaamistoimea, jolla tuomioistuin kieltäisi Mika Rautiaista sakon uhalla siirtymästä Tokmanni Group Oyj:n toimitusjohtajaksi tai mihinkään muuhunkaan tehtävään Tokmanni Group Oyj:ssä tai Tokmanni Oy:ssä ennen 18.1.2019, viitaten Keskon ja Rautiaisen väliseen johtajasopimukseen sisältyvään kilpailukieltoehtoon.

"Olen keskustellut asiasta Rautiaisen kanssa ja Rautiaisen käsityksen mukaan hänen ja Ruokakesko Oy:n välisessä johtajasopimuksessa ei ole ollut ehtoa, joka estäisi häntä aloittamasta Tokmannin toimitusjohtajan tehtävässä aiemmin tiedotetussa aikataulussa tammikuussa 2018. Turvaamistoimiasia tullaan kuitenkin ratkaisemaan tuomioistuimessa ja ratkaisua odotetaan vuoden vaihteeseen mennessä", Tokmannin hallituksen puheenjohtaja Harri Sivula toteaa.

Tokmanni tiedotti heinäkuussa nimittäneensä Mika Rautiaisen Tokmanni Group Oyj:n toimitusjohtajaksi ja hänen aloittavan tehtävässään viimeistään tammikuussa 2018. Mika Rautiainen on Kesko Oyj -konsernissa toiminut useassa eri johtotehtävässä vuodesta 1988 lähtien. Vuodesta 2013 hän on toiminut Keskon Päivittäistavaratoimialan Kaupan palvelut -yksikön johtajana.

Tokmanni Group Oyj

Lisätietoja antaa:

Harri Sivula,
Hallituksen puheenjohtaja, vt. toimitusjohtaja
Harri.sivula@tokmanni.fi

Tokmanni lyhyesti

Tokmanni on Suomen suurin halpakauppa myymälöiden määrällä ja liikevaihdolla mitattuna. Vuonna 2016 Tokmannin liikevaihto oli 776 miljoonaa euroa ja sillä oli keskimäärin noin 3 200 työntekijää. Tokmanni on Suomen ainoa valtakunnallinen halpakauppa, ja sillä oli eri puolilla Suomea 162 myymälää 31.12.2016.