Tokmanni Group Oyj: Markku Pirskanen nimitetty Tokmannin talousjohtajaksi

KTM Markku Pirskanen (52) on nimitetty Tokmannin talousjohtajaksi ja johtoryhmän jäseneksi.

Pirskanen siirtyy Tokmannille Hartela-konsernista, jossa hän on toiminut talousjohtajana toukokuusta 2016 lähtien. Vuosina 2011–2016 Pirskanen toimi Martela Groupin talousjohtajana ja 2009–2011 Comptel Groupin talousjohtajana.

– Olen hyvin tyytyväinen siihen, että Markku Pirskanen siirtyy meille talousjohtajaksi. Hänellä on pitkä talousjohtajan tausta ja myös kokemusta eri pörssiyhtiöiden toiminnasta. Haluan toivottaa Markun lämpimästi tervetulleeksi Tokmannille, sanoo Tokmannin toimitusjohtaja Heikki Väänänen.

Pirskanen on Tokmannin nykyisen talousjohtajan Sixten Hjortin seuraaja, ja hän aloittaa tehtävässään kesällä 2017. Hjort ilmoitti aiemmin tänä vuonna jäävänsä eläkkeelle yhtiöstä kesäkuun loppuun mennessä.

Tokmanni Group Oyj

Heikki Väänänen

heikki.vaananen(at)tokmanni.fi

Tokmanni on käyttötavaroiden myyntiin keskittynyt vähittäiskauppaketju. Noin 3 200 tokmannilaista helpottaa ihmisten arkea ja juhlaa tarjoamalla monipuolisen ja ajankohtaisen valikoiman kotimaisia ja kansainvälisiä merkkituotteita sekä muita laadukkaita tuotteita aina edulliseen hintaan. Yli 170:n eri puolilla Suomea sijaitsevan myymälänsä ja verkkokauppansa ansiosta Tokmanni on aina lähellä palvelemassa ihmisiä. Vuonna 2016 Tokmannin liikevaihto oli 776 miljoonaa euroa. Tokmannin osakkeet on listattu Nasdaq Helsingin pörssilistalle.