Tokmanni Group Oyj: Mika Rautiainenon nimitetty Tokmanni Group Oyj:n toimitusjohtajaksi

TOKMANNI GROUP OYJ                                 PÖRSSITIEDOTE                                             24.7.2017 8.30

Mika Rautiainen on nimitetty Tokmanni Group Oyj:n toimitusjohtajaksi

Tokmanniin hallitus on nimittänyt KTM Mika Rautiaisen (54) Tokmanni Group Oyj:n toimitusjohtajaksi. Hän aloittaa tehtävässään viimeistään tammikuussa 2018.

Mika Rautiainen siirtyy Tokmannille Kesko Oyj -konsernin palveluksesta, jossa hän on toiminut useassa eri johtotehtävässä vuodesta 1988 lähtien. Vuodesta 2013 hän on toiminut Keskon Päivittäistavaratoimialan Kaupan palvelut -yksikön johtajana. Tässä tehtävässä Mika Rautiaisen vastuulle on kuulunut mm. päivittäistavarakaupan digitaalisten palveluiden johtaminen, konseptien johtaminen, kauppojen ohjaus ja valmennus sekä uudet liiketoiminta-alueet.

"Olemme erittäin tyytyväisiä voidessamme nimittää Mika Rautiaisen Tokmannin uudeksi toimitusjohtajaksi. Mikalla on laaja-alaista kokemusta eri johto- ja kehitystehtävistä sekä ja vahvaa näyttöä strategisesta osaamisesta ja isojen muutoshankkeiden tuloksellisesta läpiviemisestä. Lisäksi hänellä on myös kokemusta verkkokaupan ja mobiilipalvelujen rakentamisesta ja kehittämisestä kaupan alalla. Mikan kyvykkyydet ja osaaminen luovat meille merkittävää lisäarvoa strategiamme toteuttamisessa ja kaikkikanavaisen, modernin halpakaupan kehittämisessä.", sanoo Tokmanniin hallituksen puheenjohtaja Harri Sivula.

Kesäkuusta 2017 alkaen väliaikaisena toimitusjohtajana toiminut Harri Sivula jatkaa tehtävässä siihen saakka, kunnes Mika Rautiainen aloittaa toimitusjohtajana.

Mika Rautiaisen kuva ja ansioluettelo löytyvät tiedotteen liitteestä.

Lisätietoja antaa:

Harri Sivula,
Hallituksen puheenjohtaja, vt. toimitusjohtaja
Harri.sivula@tokmanni.fi

Joséphine Mickwitz,
Head of IR and Communications
josephine.mickwitz@tokmanni.fi

Tokmanni lyhyesti

Tokmanni on Suomen suurin halpakauppa myymälöiden määrällä ja liikevaihdolla mitattuna. Vuonna 2016 Tokmannin liikevaihto oli 776 miljoonaa euroa ja sillä oli keskimäärin noin 3 200 työntekijää. Tokmanni on Suomen ainoa valtakunnallinen halpakauppa, ja sillä oli eri puolilla Suomea 162 myymälää 31.12.2016.

Jakelu: