Tokmanni Group Oyj: Muutos Tokmannin nimitystoimikunnan kokoonpanoon

Tokmanni Group Oyj                               Pörssitiedote                       4.10.2017 14.30 EEST

Muutos Tokmannin nimitystoimikunnan kokoonpanoon

Tokmannin nimitystoimikunnan kokoonpano muuttuu Cidron Disco S.A.R.L.:n osakemyynnin seurauksena ja nimitystoimikuntaan nousee Nordean edustaja. Tokmanni Group Oyj:n nimityskunta koostuu näin ollen Rockers Tukku Oy:n, Keskinäinen Työeläkevakuutusyhtiö ELOn, Nordea Rahastojen ja Keskinäinen työeläkevakuutusyhtiö Varman nimeämistä edustajista sekä asiantuntijajäsenestä Harri Sivulasta, Tokmanni Group Oyj:n hallituksen puheenjohtaja.

Nimitystoimikunta valmistelee varsinaiselle yhtiökokoukselle 2018 hallituksen jäseniä ja hallituspalkkioita koskevat ehdotukset.

Lisätietoja antaa:

Tokmanni Group Oyj
Josephine Mickwitz, Head of IR and Communications
Puh. +358 400 784 889
s-posti:  josephine.mickwitz@tokmanni.fi

Tokmanni lyhyesti

Tokmanni on Suomen suurin halpakauppa myymälöiden määrällä ja liikevaihdolla mitattuna. Vuonna 2016 Tokmannin liikevaihto oli 776 miljoonaa euroa ja sillä oli keskimäärin noin 3 200 työntekijää. Tokmanni on Suomen ainoa valtakunnallinen halpakauppa, ja sillä oli eri puolilla Suomea 162 myymälää 31.12.2016.

Jakelu:

Tokmanni on Suomen suurin halpakauppaketju. Noin 3 200 tokmannilaista helpottaa ihmisten arkea ja juhlaa tarjoamalla monipuolisen ja ajankohtaisen valikoiman kotimaisia ja kansainvälisiä merkkituotteita sekä muita laadukkaita tuotteita aina edulliseen hintaan. Yli 175:n eri puolilla Suomea sijaitsevan myymälänsä ja verkkokauppansa ansiosta Tokmanni on aina lähellä palvelemassa ihmisiä. Vuonna 2017 Tokmannin liikevaihto oli 797 miljoonaa euroa. Tokmannin osakkeet on listattu Nasdaq Helsingin pörssilistalle.