Tokmanni mukana valtakunnallisessa Työ ei syrji -kampanjassa – henkilöstöjohtaja Sirpa Huuskonen: ”Kaikkia on kohdeltava tasavertaisesti”

Tokmanni     Lehdistötiedote     27.8.2018 klo 14.15

Tokmanni on mukana Työ ei syrji -kampanjassa, jolla tähdätään asenteiden muuttamiseen ja syrjinnän vähentämiseen työelämässä. Elinkeinoelämän keskusliitto EK:n aloittaman kampanjan tavoitteena on tehdä työelämän tasa-arvosta itsestäänselvyys. Kampanjan pääviestinä on, että työ ei syrji, vaan ihmisten asenteet.

Avoin ja reilu yrityskulttuuri on avain noin 3 200 henkilöä eri puolilla Suomea työllistävän Tokmannin menestykseen ja kestävään liiketoimintaan. Tokmannin tavoitteena on monimuotoinen työyhteisö ja yhdenvertaisen kohtelun varmistaminen koko henkilöstölle heti rekrytoinnista lähtien.

– Olemme merkittävä työllistäjä Suomessa ja sitoutuneet edistämään kaikille avointa, syrjimätöntä työkulttuuria. On ensiarvoisen merkityksellistä, että jokainen ihminen kokee olevansa tärkeä ja tasa-arvoisesti kohdeltu. Me tokmannilaiset seuraamme jatkuvasti esimerkiksi hyvän johtamisen, esimiestyön, työilmapiirin, työterveyden ja -turvallisuuden sekä tasa-arvon kehittymistä, Tokmannin henkilöstöjohtaja Sirpa Huuskonen kertoo.

Työ ei syrji -kampanjassa tähdennetään, ettei syrjinnän saa antaa tulla työn ja tekijän väliin. Viesti on erittäin tärkeä, Huuskonen painottaa.

– Esimerkiksi iällä, sukupuolella tai kulttuuritaustalla ei ole merkitystä, vaan kaikkia on kohdeltava tasavertaisesti. Kaupan alalla työskennellään lähellä asiakasta, joten avoin ja toista kunnioittava ilmapiiri välittyy nopeasti asiakkaalle ja vaikuttaa positiivisesti myös asiakaskokemukseen. Osallistumalla kampanjaan haluamme muistuttaa henkilökuntaamme, asiakkaitamme ja muita sidosryhmiämme siitä, että henkilöstömme on tärkein voimavaramme ja me tokmannilaiset vastustamme kaikenlaista syrjintää, hän päättää.

Lisätietoa kaikille yrityksille ja työyhteisöille avoimesta Työ ei syrji -kampanjasta löytyy verkkosivuilta www.eisyrji.fi.

Sirpa Huuskonen
henkilöstöjohtaja

sirpa.huuskonen(at)tokmanni.fi

Tokmanni on käyttötavaroiden myyntiin keskittynyt vähittäiskauppaketju. Noin 3 200 tokmannilaista helpottaa ihmisten arkea ja juhlaa tarjoamalla monipuolisen ja ajankohtaisen valikoiman kotimaisia ja kansainvälisiä merkkituotteita sekä muita laadukkaita tuotteita aina edulliseen hintaan. Yli 175:n eri puolilla Suomea sijaitsevan myymälänsä ja verkkokauppansa ansiosta Tokmanni on aina lähellä palvelemassa ihmisiä. Vuonna 2017 Tokmannin liikevaihto oli 797 miljoonaa euroa. Tokmannin osakkeet on listattu Nasdaq Helsingin pörssilistalle.