Tokmanni on kaikkien kauppa - monimuotoisuus mahdollistajana

Tokmanni
LEHDISTÖTIEDOTE
19.6.2018

Jokainen ihminen on ainutlaatuinen. Syrjimättömyys, yhdenvertaisuus ja monimuotoisuus ovat Tokmannille tärkeitä aiheita. Tunnistamalla ja hyödyntämällä henkilöstömme ja asiakkaidemme erilaisuuden ja ainutlaatuisuuden edistämme luovuuttamme ja tuemme kasvuamme.

Tokmanni on kaikkien kauppa. Haluamme olla asiakkaidemme ensisijainen valinta sekä toimia vastuullisesti ja arvojemme mukaisesti. Kaikkien ihmisten yhdenvertainen kohtelu – iästä, alkuperästä, kansalaisuudesta, kielestä, uskonnollisesta vakaumuksesta, mielipiteestä, poliittisesta tai ammattiyhdistystoiminnasta, perhesuhteista, terveydentilasta, vammaisuudesta, seksuaalisesta suuntautumisesta tai muusta henkilöön liittyvästä syystä riippumatta – on edellytys Tokmannin menestykselle.

Haluamme tarjota monipuolisen ja osallistavan työympäristön, jossa jokainen tokmannilainen voi olla oma itsensä, tuntea itsensä arvokkaaksi ja saada yhtäläiset mahdollisuudet taustastaan riippumatta. Tulevina vuosina panostammekin entistä enemmän erilaisten ja eritaustaisten ihmisten palkkaamiseen. Tämä auttaa meitä palvelemaan monimuotoistuvaa asiakaskuntaamme entistäkin paremmin sekä hyödyntämään monimuotoisuutta Tokmannin liiketoiminnan kehittämisessä, strategian toteuttamisessa ja kasvutavoitteisiin yltämisessä.

– Monimuotoisuus on Tokmannille voimavara, joka mahdollistaa vastuullisen ja kasvavan liiketoiminnan. Tokmanni on kaikkien kauppa ja haluamme sekä asiakkaamme että henkilöstömme viihtyvän meillä ja tuntevansa itsensä tervetulleiksi. Monimuotoisuustyö on meillä monilta osin vasta aluillaan, mutta panostamme siihen tulevaisuudessa nykyistä enemmän, kertoo Tokmannin toimitusjohtaja Mika Rautiainen.

Syrjäytymisen ehkäisy on ajankohtainen yhteiskunnallinen haaste ja myös Tokmannille tärkeä teema. Syksyllä 2018 käynnistämme projektin, jonka tavoitteena on työllistää syrjäytymisriskissä olevia nuoria ja erityisryhmiä. Yhteistyötä teemme muun muassa Lasten ja Nuorten säätiön kanssa.

Haluamme tehdä monimuotoisuuden ja syrjäytymisen ehkäisyn Tokmannilla näkyväksi käsittelemällä meille tärkeitä asioita sekä toteuttamalla työtämme myös pitkällä tähtäimellä sitä tukevilla toimenpiteillä. Vuonna 2018 tällaisia toimenpiteitä ovat muun muassa Suomen Mielenterveysseuran Mielinauha-kampanjaan osallistuminen, Helsinki Pride 2018 -tapahtuman virallinen kumppanuus sekä yhteistyö esimerkiksi Planin ja Hanken & SSE:n kanssa maahanmuuttajien työllistämisen tukemiseksi. Samalla jatkamme työtämme monimuotoisuuden viemiseksi osaksi Tokmannin henkilöstö- ja rekrytointiprosesseja.

TOKMANNI OY

Lisätietoja antaa:

Sirpa Huuskonen
Henkilöstöjohtaja
puh.
sirpa.huuskonen(at)tokmanni.fi

Joséphine Mickwitz
Head of IR and Communications
puh.
josephine.mickwitz(at)tokmanni.fi

Tokmanni on Suomen suurin halpakauppaketju. Noin 3 200 tokmannilaista helpottaa ihmisten arkea ja juhlaa tarjoamalla monipuolisen ja ajankohtaisen valikoiman kotimaisia ja kansainvälisiä merkkituotteita sekä muita laadukkaita tuotteita aina edulliseen hintaan. Yli 175:n eri puolilla Suomea sijaitsevan myymälänsä ja verkkokauppansa ansiosta Tokmanni on aina lähellä palvelemassa ihmisiä. Vuonna 2017 Tokmannin liikevaihto oli 797 miljoonaa euroa. Tokmannin osakkeet on listattu Nasdaq Helsingin pörssilistalle.