Tokmanni on liittynyt YK:n Global Compact -aloitteeseen

Tokmanni on allekirjoittanut YK:n Global Compact -aloitteen ja yhtiö on rekisteröity osallistujaksi siihen. Tällä toimenpiteellä Tokmanni sitoutuu entistä vahvemmin kestäviin liiketoimintakäytäntöihin ja aloitteen ihmisoikeuksia, työvoimaa, ympäristöä ja korruptiota koskevaan kymmeneen periaatteeseen.

Tokmannin eettinen toimintaohjeisto ja yhtiön vastuullisuusohjelma ovat hyvin linjassa GC:n kymmenen periaatteen kanssa, ja vastuullisuus on Tokmannin strateginen fokusalue. Osallistumalla aloitteeseen Tokmanni haluaa korostaa liiketoimintansa vastuullisuutta ja sitoutuu entistä aktiivisemmin kestävän kehityksen edistämiseen.

YK: n Global Compact on maailman laajin yritysten yhteiskuntavastuuta koskeva aloite, johon kuuluu yli 8000 yritystä 135 maasta.

Tokmanni Oy

Lisätietoja aiheesta:

Outi Mikkonen

Head of Corporate Responsibility
Tokmanni Oy
outi.mikkonen(at)tokmanni.fi

YK:n Global Compact

Tokmanni on käyttötavaroiden myyntiin keskittynyt vähittäiskauppaketju. Noin 3 200 tokmannilaista helpottaa ihmisten arkea ja juhlaa tarjoamalla monipuolisen ja ajankohtaisen valikoiman kotimaisia ja kansainvälisiä merkkituotteita sekä muita laadukkaita tuotteita aina edulliseen hintaan. Yli 170:n eri puolilla Suomea sijaitsevan myymälänsä ja verkkokauppansa ansiosta Tokmanni on aina lähellä palvelemassa ihmisiä. Vuonna 2017 Tokmannin liikevaihto oli 797 miljoonaa euroa. Tokmannin osakkeet on listattu Nasdaq Helsingin pörssilistalle.