Tokmanni pokkasi kultaa Vuoden Huipuissa – ”Laitoimme ovipumput laulamaan kaikissa yli 150 myymälässämme ympäri Suomen”

Tokmannin radiomainonta palkittiin Vuoden Huiput 2015 -kilpailussa äänimainonnan pääpalkinnolla.

Suomen merkittävimmässä markkinointiviestinnän ja muotoilun kilpailussa äänimainonnan Kultahuiput-pääpalkinnon voitti Tokmanni mainoksellaan Tokmannin tarjousmainontaa. Nimi on mainossarjan, joka koostuu lukuisista kaupallisilla radiokanavilla vuosina 2014–2015 esitetyistä äänimainoksista.

Voittoon suhtaudutaan Tokmannissa iloiten erityisesti siitä syystä, että äänimainonnan kilpailusarjaa on kuvailtu tällä kertaa poikkeuksellisen kovatasoiseksi.

– Radiomainostemme tavoitteet olivat yksinkertaiset. Halusimme tehdä Tokmannia tunnetuksi ja saada ovipumput laulamaan. Tutkimusten perusteella Tokmanni tunnetaan kaikkialla Suomessa. Mitä ovipumppuihin tulee, laitoimme ne laulamaan kaikissa yli 150 myymälässämme ympäri Suomen, Tokmannin toimitusjohtaja Heikki Väänänen kertoo.

Pääpaino Kultahuiput-palkinnon voittaneessa äänimainonnassa oli vahvasti tuotetarjouksissa.

– Tokmanni tunnetaan erityisesti hyvistä tarjouksistaan. Tästä syystä on todella mukava todeta, että voittanut radiomainonta oli nyt vahvasti tuotetarjouspainotteista, ja palkinnon sai nimenomaan Tokmanni, Väänänen kertoo.

Palkitun radiomainonnan suunnittelutoimistona toimi N2 Marketing ja tuotantoyhtiönä Filmo. Mainonnan käsikirjoituksesta vastasi Kari Puumalainen N2:sta. Esiintyjänä mainoksissa toimi Filmon Jarmo ”Japi” Lehti. Tokmannissa palkitun radiomainonnan vastuuhenkilönä toimi Timo Koskelin.

– Tokmannin radiomainontaa on ollut harvinaisen mukavaa tehdä, sillä yhteistyö Tokmannin Timo Koskelinin ja Minna Mannerin kanssa on ollut mutkatonta, mukavaa ja rehtiä. Asioista on puhuttu asioina, ilman turhia korulauseita. Uskon, että tämä heijastuu lopputuloksessa tietynlaisena rentoutena, jonka loppuasiakaskin aistii. Ja hyvinhän se kauppa onkin käynyt, N2:n Kari Puumalainen kertoo.

Kilpailutöitä jo 36:tta kertaa järjestetyssä Vuoden Huiput -kilpailussa arvioitiin tänä vuonna 18 eri sarjassa, jotka kattoivat laajasti markkinointiviestinnän ja muotoilun eri alat. Kilpailussa jaettiin 18 Kultahuippua, 51 Hopeahuippua sekä erikoispalkintoja. Palkinnot valitsi 64 luovan suunnittelun ammattilaisista koostuva tuomaristo. Palkinnot jaettiin Tapahtumakeskus Telakassa Helsingissä 14.4.2016.

Voit kuunnella palkitun mainoksen Tokmannin tarjousmainontaa osoitteessa http://www.vuodenhuiput.fi/fi-FI/vuoden-huiput-2015/tulokset/aanimainonta/1500MHM/.

TOKMANNI OY