Tokmanni tuli Raumalle

Tokmanni-konserni avasi 16.9.2010 ensimmäisen Tokmanni-myymälänsä Raumalle. Tilaisuudessa avajaispuheen piti konsernin toimitusjohtaja Heikki Väänänen, ja Rauman kaupungin tervehdyksen toi hallintojohtaja Sari Salo.

Kairakatu 2:ssa sijaitseva uusi Tokmanni on liikenneyhteyksiltään erinomainen. Myymälään on helppo tulla myös linja-autolla, ja omalla autolla asiointia helpottaa laaja pysäköintialue.

Myymäläpinta-alaa uudessa Tokmannissa on 2 850 m2. Tokmannin kattavasta valikoimasta löytyvät tuotteet niin arkeen kuin juhlaan: pukeutuminen, taloustavarat, lelut, kodintekstiilit ja sisustus, teknokemian tuotteet, työkalut ja autotarvikkeet, sesonki- ja vapaa-ajantuotteet, kodin pienelektroniikka sekä kuivaelintarvikkeet. Lisäksi myymälässä on pullonpalautus ja Veikkauspiste sekä puutarhamyymälä.

Uusi Tokmanni työllistää 10 henkeä. Asiakkaita palvellaan pitkin aukioloajoin: maanantaista perjantaihin 9–20, lauantaisin 9–18 ja sunnuntaisin 12–18.

Toimitusjohtaja Heikki Väänänen tuo Tokmannin myymälän Raumalle hyvillä mielin: ”Konsernilla on aiemmin ollut Raumalla myymälä Vapaa Valinnan tuotekonseptilla. Nyt tuomme paikkakunnalle laajemman myymäläkonseptin runsaampine valikoimineen. Olemmekin innoissamme, kun voimme tarjota asiakkaillemme entistä kattavamman valikoiman tuotteita elämän eri tilanteisiin. Laaja valikoimamme ja edulliset hintamme muodostavat turvallisen pohjan asiakkuudelle.” Kauppapaikka, johon Tokmanni-myymälä avataan, on kaupunkilaisille jo tuttu, sillä siinä on toiminut Talousmarkka muutamien vuosien ajan.

Voimakkaan kasvustrategiansa mukaisesti Tokmanni-konserni tulee lähivuosina kasvattamaan myyntipinta-alaansa yli 10 000 neliömetrillä vuodessa. Tämä toteutetaan sekä laajentumalla täysin uusille myymäläpaikkakunnille että etsimällä myymälöille uusia, suurempia tiloja.

LISÄTIETOJA:

toimitusjohtaja Heikki Väänänen, Tokmanni-konserni, puh 020 728 6044

Tokmanni on Suomen suurin halpakauppaketju. Noin 3 200 tokmannilaista helpottaa ihmisten arkea ja juhlaa tarjoamalla monipuolisen ja ajankohtaisen valikoiman kotimaisia ja kansainvälisiä merkkituotteita sekä muita laadukkaita tuotteita aina edulliseen hintaan. Yli 175:n eri puolilla Suomea sijaitsevan myymälänsä ja verkkokauppansa ansiosta Tokmanni on aina lähellä palvelemassa ihmisiä. Vuonna 2017 Tokmannin liikevaihto oli 797 miljoonaa euroa. Tokmannin osakkeet on listattu Nasdaq Helsingin pörssilistalle.