Tokmanni työllistää nuoria

Tokmanni-konserni tunnetaan tänä päivänä hyvänä nuorten työllistäjänä. Koululaiset ja opiskelijat harjoittelu- ja työssäoppimisjaksoineen kuuluivat myös viime vuonna ”kalustoomme”. Nuorten tutustuttaminen työelämään ja sen haasteisiin on yksi parhaista käytännöistämme yhteiskuntavastuun toteuttamisessa.

Yli 1000 nuorta opiskelijaa työskenteli vuonna 2011 Tokmanni-konsernin varastossa, pääkonttorilla ja myymälöissä kausiapulaisina ympäri Suomea. Kausiapulaisten lisäksi konsernin toimipaikoissa työuraansa aloittelivat ”Tutustu työelämään ja tienaa”- kesäharjoittelijat.

Monet nuoret saivat Tokmanni-konsernin myymälöissä elämänsä ensimmäiset työkokemuksensa kausityöntekijöinä ja osalle heistä yrityksestämme tulee ensimmäinen vakituinen työpaikka. Tokmanni-konserni tukee mielellään nuorten työllistymistä, ja monet konsernin myymälät ovat alueillaan merkittävimpiä nuorisotyöllistäjiä.

Tokmanni on toiminut aktiivisesti myös Elinkeinoelämän nuoriso-ohjelmassa. Tokmannilla on Joensuussa Pielisjoen koulussa oma kummiluokka ja tätä koulu-yritysyhteistyötä jatketaan. Yrityksellämme on edustus Kaupan koulutusvaliokunnassa, joka kehittää mm. toisen asteen ammatillista peruskoulutusta.

LISÄTIETOJA:

Henkilöstöjohtaja Saara Korpelainen, Tokmanni-konserni, p. 020 778 2000  www.tokmanni-konserni.fi

Tokmanni on käyttötavaroiden myyntiin keskittynyt vähittäiskauppaketju. Noin 3 200 tokmannilaista helpottaa ihmisten arkea ja juhlaa tarjoamalla monipuolisen ja ajankohtaisen valikoiman kotimaisia ja kansainvälisiä merkkituotteita sekä muita laadukkaita tuotteita aina edulliseen hintaan. Yli 170:n eri puolilla Suomea sijaitsevan myymälänsä ja verkkokauppansa ansiosta Tokmanni on aina lähellä palvelemassa ihmisiä. Vuonna 2016 Tokmannin liikevaihto oli 776 miljoonaa euroa. Tokmannin osakkeet on listattu Nasdaq Helsingin pörssilistalle.