• Tokmanni Group Oyj/

Tokmanni yhteistyöhön muotisuunnittelija Paola Suhosen Ivana Helsingin kanssa – Nordic Tricot by Ivana Helsinki on saanut vaikutteita suomalaisesta luonnosta ja arjen kauneudesta

Kauppaketju Tokmanni on aloittanut designeryhteistyön Suomen tunnetuimpiin muotisuunnittelijoihin lukeutuvan Paola Suhosen kanssa. Yhteistyön myötä Suhosen suunnittelemat Nordic Tricot by Ivana Helsinki -vaatteet myydään yksinoikeudella Tokmannilla.

Tokmannin ja Paola Suhosen designeryhteistyön tuloksena syntyneen ensimmäisen malliston trikoomekot ja -paidat saapuvat myyntiin kaikkiin Tokmanni-myymälöihin toukokuun ensimmäisen viikon aikana. Jatkoa on luvassa vielä ennen juhannusta, kun myyntiin saapuu myös trikootoppeja ja -leggingsejä. Joulusesonkiin Nordic Tricot by Ivana Helsinki -tuoteperhe laajenee lisäksi yöasuilla.

Paola Suhonen kuvailee Nordic Tricot by Ivana Helsinkiä merkiksi, jonka vaatteissa yhdistyvät kauniit kuosit, monikäyttöiset mallit ja trikoon käyttömukavuus. Mallistot suunnitellaan ja vaatteet mitoitetaan Suomessa yhteistyössä Tokmannin kanssa. Erityistä huomiota malliston suunnittelussa kiinnitetään siihen, että vaatteet soveltuvat kaikille vartalotyypeille ja kaiken ikäisille naisille.

– Nordic Tricot by Ivana Helsinki -malliston tuotteet ovat arjen kaunistajia. Niissä nähdään niin uusia kuin klassisiakin Ivana Helsinki -kuoseja. Näitä suunnitellessa olen nimenomaan miettinyt suomalaista naista: olemme rohkeita, osaavia ja itsenäisiä. Vaatteen tulee olla monikäyttöinen, ja asusteita vaihtamalla sama kietaisumekko toimii niin rannalla kuin juhlissakin. Materiaalit ovat helppohoitoisia ja kauniisti laskeutuvia, Paola Suhonen kertoo.

Suhonen pitää designeryhteistyötä Tokmannin kanssa luontevana.

– Olen aina ollut sitä mieltä, että tyyli kuuluu kaikille. Kaikilla meillä on oma tyylimme, joka tekee meistä jokaisesta kiinnostavan, oman itsemme. Itse asiassa tämä on yhteistyötä jo toisessa polvessa, sillä Pentti-isämme on tehnyt kauppaa Tokmannin kanssa ensimmäisen kerran jo vuosikymmeniä sitten, Suhonen kertoo hymyillen.

– Teimme muutama vuosi sitten erittäin mittavan ja onnistuneen yhteistyön Uniqlo-ketjun kanssa Aasiassa ja toivomme samaa menestystä Suomen mittakaavassa yhteistyölle Tokmannin kanssa, hän jatkaa.

Myös Tokmannissa ollaan erittäin tyytyväisiä yhteistyön käynnistymiseen.

– Nordic Tricot by Ivana Helsingin avulla haluamme osoittaa, että designvaatteiden ei välttämättä tarvitse olla kalliita. Maailmalla on paljon hyviä esimerkkejä kauppaketjujen ja tunnettujen vaatesuunnittelijoiden välisestä onnistuneesta yhteistyöstä, ja uskomme myös erittäin hyvän hinta-laatusuhteen omaavan Nordic Tricot by Ivana Helsingin menestyvän erinomaisesti, Tokmannin Design Manager Lilli Hietala kertoo.

– Maamme tunnetuimpiin muotisuunnittelijoihin lukeutuva Paola Suhonen ja hänen sisarensa Pirjo Suhonen edustavat erittäin onnistuneesti suomalaista muotialaa ja yrittäjyyttä. Moderni ja raikas Nordic Tricot by Ivana Helsinki herättää varmasti suurta mielenkiintoa asiakkaissamme. Tuotteet täydentävät loistavasti Tokmannin omien merkkien mallistoja, jotka on suunniteltu ja mitoitettu Mäntsälässä, Hietala lisää.

Nordic Tricot by Ivana Helsingin tuotteita esitellään esimerkiksi verkossa osoitteessa www.tokmanni.fi/nordictricot. Keväällä tuotteita on saatavilla rajoitetusti, ja kokoluokaltaan isoimmissa Tokmanni-myymälöissä on pienempiä laajempi valikoima.

Maija-Leena Leppänen
ostoryhmäpäällikkö, pukeutuminen