Tokmannilla paljon jouluapulaisia

Tokmannilla on erityistä vipinää joulukuussa, kun joulukauppa käy vilkkaana. Mukavan ostoshetken takaamaan ja tavaravirtoja turvaamaan on Tokmanneihin eri puolille Suomea palkattu toista sataa jouluapulaista. Lisäksi vakituiselle henkilökunnalle tarjotaan mahdollisuuksia tehdä lisätunteja.

Tokmanni kantaa vastuuta nuorten työllistämisestä ja syrjäytymisen ehkäisemisestä työllistämällä jouluapulaisiksi erityisesti nuoria. He keräävät arvokasta työkokemusta auttamalla muuta henkilökuntaa muun muassa tuotteiden hyllyttämisessä ja hintainformaation esillepanossa sekä asiakkaiden opastamisessa. Tokmannin Mäntsälässä sijaitsevassa logistiikkakeskuksessa työskentelevät jouluapulaiset auttavat pääosin tuotteiden keräilyssä.

Jouluapulaiset ovat aloittaneet työnsä pääsääntöisesti marraskuun aikana.

– Monet nuoret ottavat ensimmäisiä askeliaan työelämässä kaupan alalla. Me Tokmannilla olemme erittäin iloisia voidessamme olla mukana auttamassa nuoria kerryttämään kokemusta työelämästä kaupan alan vilkkaimmassa sesongissa eli joulukaupassa, Tokmannin henkilöstöjohtaja Saara Korpelainen kertoo.

Tokmanni palkkaa apuvoimia myös muiden myyntisesonkien aikana, ja esimerkiksi kesäisin Tokmanni lukeutuukin alueensa merkittävimpien työllistäjien joukkoon monella paikkakunnalla. Lisäksi myymälät tarjoavat mahdollisuuksia kartuttaa työkokemusta työharjoittelun, kuten esimerkiksi opintoihin kuuluvien työssäoppimisjaksojen, TET-harjoittelujen ja työkokeilujen, avulla.

TOKMANNI OY

Saara Korpelainen
Henkilöstöjohtaja

saara.korpelainen(at)tokmanni.fi

Tokmanni on käyttötavaroiden myyntiin keskittynyt vähittäiskauppaketju. Noin 3 200 tokmannilaista helpottaa ihmisten arkea ja juhlaa tarjoamalla monipuolisen ja ajankohtaisen valikoiman kotimaisia ja kansainvälisiä merkkituotteita sekä muita laadukkaita tuotteita aina edulliseen hintaan. Yli 170:n eri puolilla Suomea sijaitsevan myymälänsä ja verkkokauppansa ansiosta Tokmanni on aina lähellä palvelemassa ihmisiä. Vuonna 2017 Tokmannin liikevaihto oli 797 miljoonaa euroa. Tokmannin osakkeet on listattu Nasdaq Helsingin pörssilistalle.