Tokmannilla paljon jouluapulaisia

Tokmannilla on erityistä vipinää joulukuussa, kun joulukauppa käy vilkkaana. Mukavan ostoshetken takaamaan ja tavaravirtoja turvaamaan on Tokmanneihin eri puolille Suomea palkattu toista sataa jouluapulaista. Lisäksi vakituiselle henkilökunnalle tarjotaan mahdollisuuksia tehdä lisätunteja.

Tokmanni kantaa vastuuta nuorten työllistämisestä ja syrjäytymisen ehkäisemisestä työllistämällä jouluapulaisiksi erityisesti nuoria. He keräävät arvokasta työkokemusta auttamalla muuta henkilökuntaa muun muassa tuotteiden hyllyttämisessä ja hintainformaation esillepanossa sekä asiakkaiden opastamisessa. Tokmannin Mäntsälässä sijaitsevassa logistiikkakeskuksessa työskentelevät jouluapulaiset auttavat pääosin tuotteiden keräilyssä.

Jouluapulaiset ovat aloittaneet työnsä pääsääntöisesti marraskuun aikana.

– Monet nuoret ottavat ensimmäisiä askeliaan työelämässä kaupan alalla. Me Tokmannilla olemme erittäin iloisia voidessamme olla mukana auttamassa nuoria kerryttämään kokemusta työelämästä kaupan alan vilkkaimmassa sesongissa eli joulukaupassa, Tokmannin henkilöstöjohtaja Saara Korpelainen kertoo.

Tokmanni palkkaa apuvoimia myös muiden myyntisesonkien aikana, ja esimerkiksi kesäisin Tokmanni lukeutuukin alueensa merkittävimpien työllistäjien joukkoon monella paikkakunnalla. Lisäksi myymälät tarjoavat mahdollisuuksia kartuttaa työkokemusta työharjoittelun, kuten esimerkiksi opintoihin kuuluvien työssäoppimisjaksojen, TET-harjoittelujen ja työkokeilujen, avulla.

TOKMANNI OY

Saara Korpelainen