Tokmannin hallituksen jäsenten määrä ja uudet hallituksen jäsenet

Tokmanni Group Oyj                  Pörssitiedote    29.4.2016          10.30

Tokmannin hallituksen jäsenten määrä ja uudet hallituksen jäsenet

Tokmannin ylimääräinen yhtiökokous päätti 12.4.2016 nostaa hallituksen jäsenten lukumäärän seitsemään, ja valitsi Kati Hagrosin ja Thérèse Cedercreutzin uusiksi hallituksen jäseniksi. Hallituksen jäsenten lukumäärän muutos ja uusien hallituksen jäsenten valinta olivat ehdollisia listautumisannin toteuttamiselle.

Thérèse Cedercreutz on ollut ThreeFiveEight Oy:n toimitusjohtaja vuodesta 2015 ja on koulutukseltaan kauppatieteiden maisteri. Kati Hagros on toiminut Kone Oyj:n palveluliiketoiminnan digitalisointistrategian johtajana vuodesta 2015. Hagros on koulutukseltaan diplomi-insinööri ja yhteiskuntatieteiden maisteri.

Molemmat uudet hallituksen jäsenet ovat riippumattomia yhtiöstä ja yhtiön merkittävistä osakkeenomistajista.

Tokmanni Group Oyj:n hallitus koostuu 29.4.2016 lähtien seitsemästä varsinaisesta jäsenestä: Harri Sivula, Thérèse Cedercreutz, Robert Furuhjelm, Christian Gylling, Kati Hagros, Sven-Olof Kulldorff, Seppo Saastamoinen.

Hallituksen jäsenten lukumäärän muutos ja uusien hallituksen jäsenten valinta astuvat voimaan tänään kun kaupankäynti yhtiön osakkeilla Helsingin pörssin pre-listalla alkaa.

Tokmanni Group Oyj

Joséphine Mickwitz, Head of IR and Communications +358 20 728 6535

Tokmanni lyhyesti

Tokmanni on Suomen suurin halpakauppa myymälöiden määrällä ja liikevaihdolla mitattuna. Vuonna 2015 Tokmannin liikevaihto oli 755 miljoonaa euroa ja sillä oli keskimäärin noin 3 200 työntekijää. Tokmanni on Suomen ainoa valtakunnallinen halpakauppa, ja sillä oli eri puolilla Suomea 156 myymälää 31.12.2015.

JAKELU:

NASDAQ QMX Helsinki