Tokmannin myynti kasvoi joulukuussa 3,4 %

Tokmannin liikeidea tarjota asiakkaalleen Eurolla enemmän näkyi konsernin joulukuun kaupassa niin asiakasmäärien kuin myynnin kasvun osalta. Asiakkaat arvostavat Tokmannia kodin käyttötavaroiden ostopaikkana, siksi hyvin sujunut joulukuun kauppa toi kasvua myyntiin 3,4 prosenttia. Luku kertoo, että Tokmannin valikoima vastaa asiakkaiden ostotarvetta.

– Olen todella tyytyväinen, että meillä on monipuolinen tuotevalikoima ja koko Suomen kattava 144 tavaratalon verkosto, jonne asiakkaan on helppo tulla ostamaan arjen edullisia käyttötavaroita, sekä lisäksi ostamista tukeva verkkokauppa TokNet.fi, toteaa Tokmanni-konsernin toimitusjohtaja Heikki Väänänen.

Vuosi 2013 oli haastava koko vähittäiskaupassa, mutta siitä huolimatta Tokmanni-konserni kasvatti asiakkaiden ostotapahtuminen määrän lähes yhdellä miljoonalla. Luku kertoo, että Tokmanni on saanut runsaasti uusia asiakkaita.

– Suhtaudun luottavaisin mielin vuoteen 2014. Julkaisimme syksyllä 2013 strategisen linjauksen, jonka puitteissa kaikki konsernin seitsemän erilaista myymäläketjua yhdistetään vuosien 2013-2015 aikana yhteisen Tokmanni-brändin alle. Ensimmäiset 13 myymälää uudistettiin viime syksynä ja myymälöissä toteutunut valikoiman sekä myymäläilmeen uudistuminen on otettu asiakkaiden keskuudessa erittäin positiivisesti vastaan, Heikki Väänänen kertoo.

Heikki Väänänen
Tokmanni-konserni
p. 020 728 6044 tai etunimi.sukunimi@tokmanni.fi

Tokmanni on Suomen suurin halpakauppaketju. Noin 3 200 tokmannilaista helpottaa ihmisten arkea ja juhlaa tarjoamalla monipuolisen ja ajankohtaisen valikoiman kotimaisia ja kansainvälisiä merkkituotteita sekä muita laadukkaita tuotteita aina edulliseen hintaan. Yli 175:n eri puolilla Suomea sijaitsevan myymälänsä ja verkkokauppansa ansiosta Tokmanni on aina lähellä palvelemassa ihmisiä. Vuonna 2017 Tokmannin liikevaihto oli 797 miljoonaa euroa. Tokmannin osakkeet on listattu Nasdaq Helsingin pörssilistalle.