Tokmannin uusi toimitusjohtaja Mika Rautiainen aloittaa tehtävässään, Tokmannin johtoryhmän kokoonpano uudistuu

Tokmanni Group Oyj     Lehdistötiedote     1.6.2018 klo 8.30

Tokmanni Group Oyj:n uusi toimitusjohtaja KTM Mika Rautiainen aloittaa tehtävässään tänään, 1.6.2018. Samalla yhtiön johtoryhmän kokoonpano uudistuu.

Tokmanni Group Oyj:n johtoryhmään on tehty seuraavat nimitykset:

KTM Tuomas Hyvärinen on nimitetty Tokmannin ostojohtajaksi ja johtoryhmän jäseneksi. Hän on työskennellyt halpakaupan ja hankinnan parissa yli 25 vuotta ja on yksi Suomen kokeneimmista tuontikaupan asiantuntijoista.

ETM Timo Heimo on nimitetty Tokmannin tietohallinto- ja toimitusketjujohtajaksi ja johtoryhmän jäseneksi. Hän siirtyy Tokmannille Keskon palveluksesta, jossa hänellä on ollut useita tietohallintoon, toimitusketjuun ja logistiikkaan liittyviä johtotehtäviä. Heimo aloittaa tehtävässään myöhemmin.

KTM Janne Pihkala on nimitetty Tokmannin kehitysjohtajaksi ja johtoryhmän jäseneksi. Pihkala on siirtynyt Tokmannille Takoa Invest Oy:n sijoituspäällikön tehtävästä. Hän on toiminut myös liikkeenjohdon konsulttina Bearing Pointilla ja Deloittella.

KTM, eMBA Harri Koponen on nimitetty konsernin kauppapaikka- ja konseptijohtajaksi ja johtoryhmän jäseneksi. Hän on ollut Tokmannin palveluksessa syksystä 2016. Ennen Tokmannille siirtymistä Koponen on tehnyt pitkän uran S-ryhmässä, jossa hänellä on ollut useita johtotehtäviä ja jossa hän on toiminut mm. Turun Osuuskaupan toimitusjohtajana.

Markkinointijohtaja Tomi Hakanpää, henkilöstöjohtaja Sirpa Huuskonen, myyntijohtaja Mathias Kivikoski ja talousjohtaja Markku Pirskanen jatkavat tehtävissään ja johtoryhmän jäseninä.

Rautiaisen johdolla johtoryhmä tulee seuraavina kuukausina keskittymään strategisten valintojen tarkentamiseen ja strategisten hankkeiden käynnistämiseen.

Johtoryhmän jäsenten kuvat löytyvät klikkaamalla henkilöiden nimiä:
Mika Rautiainen
Tuomas Hyvärinen
Timo Heimo
Janne Pihkala
Harri Koponen
Tomi Hakanpää
Sirpa Huuskonen
Mathias Kivikoski
Markku Pirskanen

Lisätietoja antaa:

ika Rautiainen

mika.rautiainen(at)tokmanni.fi

Joséphine Mickwitz
Head of IR and Communications

josephine.mickwitz(at)tokmanni.fi

Tokmanni lyhyesti

Tokmanni on Suomen suurin halpakauppa myymälöiden määrällä ja liikevaihdolla mitattuna. Vuonna 2017 Tokmannin liikevaihto oli 796 miljoonaa euroa ja sillä oli keskimäärin noin 3 200 työntekijää. Tokmanni on Suomen ainoa valtakunnallinen halpakauppa, ja sillä oli eri puolilla Suomea 175 myymälää 31.12.2017.